Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Scanning af dias
Fra : Danny

Dato : 11-09-01 21:36

Hej!

Jeg overvejer at investere i en scanner, som kan håndtere dias. Jeg har
omkring 6000 stk, som jeg ønsker scannet, men jeg aner ikke hvilken scanner
jeg skal vælge. Lige for tiden har jeg kig på Canons CanoScan FS2710,
CanoScan 2700F eller CanoScan FS4000US, som jeg mener lyder lovende. Men
hvordan er erfaringerne rundt omkring? Kender du en god diasscanner, du kan
anbefale og evt. en forhandler? Og har du en hjemmeside, hvor man kan se
dine scannede dias?

Mvh,
Danny

Fra : Amund Johansen

Dato : 11-09-01 22:01

Danny wrote:

> [...]
> anbefale og evt. en forhandler? Og har du en hjemmeside, hvor man kan se

   Hei,
har en 2700F selv som gir OK resultater - når du jobber litt med
bildene etterpå. Men, hvis du skal scanne 6000 dias "må" du ha
en scanner med magasin som kan batch-scanne for deg, hvis ikke
får du RSI av å sette inn og ta ut diasene ...

Eksempler på dias scannet med 2700F'en finner du på hjemmesiden
min.

Amund
--
I'll see you on the dark side of the moon

http://home.online.no/~amunjoha/index.html

Fra : Gecko

Dato : 12-09-01 15:00

Danny <saytos@post.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9nlsig$22t8$1@news.cybercity.dk...
> [...]
kan
> anbefale og evt. en forhandler? Og har du en hjemmeside, hvor man kan se

Hej Danny.
Du kan se et billede jeg har scannet med HP s20 photo scanner, den er lige
sat ned til ca. 2400 Dkr i Tyskland det ligger på.
http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=819

Jeg har kun arbejdet med denne i et par dage , men end til nu er jeg meget
tilfreds med ydelsen kontra pris.

Linket til Tyskland er http://www.technikdirekt.de/ hvor denne kan købes.
Mvh.
Kim

Fra : Ole Kristian Bangås

Dato : 12-09-01 15:18

"Gecko" <gecko@mail.dk> wrote in

> [...]
>
> Du kan se et billede jeg har scannet med HP s20 photo scanner, den er
> lige sat ned til ca. 2400 Dkr i Tyskland det ligger på.

La meg få informere at det kreves vesentlig mere av scanneren ved scanning
av dias enn ved scanning av papirbilder. Husk at billedarealet på et dias
er bare ca 17% av det som er på et papirbilde. Dersom du skal ha gode
resultater bør du se etter en filmscanner, og da er definitivt Nikon LS-40
å anbefale.

--
Ole Kristian

Fra : Gecko

Dato : 12-09-01 15:54

Ole Kristian Bangås <ole.news@netconnect.no> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Xns911AA6D3A6986olenetconnectno@130.133.1.4...
> [...]
> er bare ca 17% av det som er på et papirbilde. Dersom du skal ha gode
> resultater bør du se etter en filmscanner, og da er definitivt Nikon LS-40

Hej Ole.
Jeg skrev forkert det er ikke HP Photo scanner men HP Photo smart , og det
er en film scanner, opløsningen er 2400 dpi

Mvj.
Kim

Fra : Anders Frederiksen

Dato : 12-09-01 22:11

"Danny" <saytos@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg skal vælge. Lige for tiden har jeg kig på Canons CanoScan FS2710,
> CanoScan 2700F eller CanoScan FS4000US, som jeg mener lyder lovende.

Jeg havde også kig på 2710'eren, Minoltas Dimage (or something) og Nikons
LS40 (og 4000 hvis den ikke var så dyr!)...
Desværre ligner det at man skal op i LS4000 eller noget tilsvarende dyrt for
at man overhovedet kan få en (også s!"#!-dyr) dias-magasin-føde-dimmer...

I første omgang vil jeg finde et bibliotek der har ´Colorfoto, så jeg kan se
testen nævnt i en tidligere tråd. Er der ellers nogen der har fundet seriøse
sammenlignende tests?

Mvh.
Anders