Opsætning af router
Fra : Jeppe Hoff

Dato : 11-09-01 21:02

Hej!

Jeg har en Shiva accessport/D router, som ringer op hver gang jeg jeg tænder
og slukker min PC.... Det bliver lidt dyrt i længden, så jeg kunne godt
bruge lidt hjælp med opsætningen.....! Kan man ikke spærre nogle porte, så
den ikke ringer op hele tiden? og hvordan? Mit styresystem er Windows ME.

Mvh
Jeppe Hoff

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 11-09-01 21:41

"Jeppe Hoff" <Jeppe@skodby.dk> writes:

> [...]
> den ikke ringer op hele tiden? og hvordan? Mit styresystem er Windows ME.

Måske det kan hjælpe dig at lægge vejen forbi:
<http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=nbfilter>.

--
Jacob - www.bunk.cc
Kiss a non-smoker; taste the difference.

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 12-09-01 06:49

Hej Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc>

>Måske det kan hjælpe dig at lægge vejen forbi:
><http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=nbfilter>.

Er der nogle der har en status på Windows 2000 og de nye
directory-services.

C:\WINNT\SYSTEM32\DRIVERS\etc>type services | find "microsoft"
microsoft-ds 445/tcp
microsoft-ds 445/udp

Med henblik om de trigger opkald. Jeg har ikke selv testet.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Paw P Larsen

Dato : 12-09-01 09:15

Lars Kim Lund wrote:

> Er der nogle der har en status på Windows 2000 og de nye
> directory-services.

Jeg har kun på port 137 og 139. Ingen på port 445.

Den er muligvis ikke kendt nok endnu, eller også er det
lettere på 137 (flere hits).

--
Paw P Larsen | pl @ wer.dk | http://plawer.dk/
Scribbles about security on Cisco 677 at

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 12-09-01 18:15

Hej Paw P Larsen <pl@wer.dk>

>Jeg har kun på port 137 og 139. Ingen på port 445.
>
>Den er muligvis ikke kendt nok endnu, eller også er det
>lettere på 137 (flere hits).

Du tænker vist på hvad eksterne finder på at sende til dig. Vi snakker
om routerfiltre i den forstand at de skal forhindre at routeren ringer
op i utide.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/