Protest til kulturministeren!!!!
Fra : Eddi Delfin

Dato : 11-09-01 18:50

::: PROTEST:::
Under overskriften "ROCK DIN RADIO!" http://www.rockdinradio.dk)
er en række musikere, branchefolk og radiolyttere gået samme om
en protest mod Danmarks Radio og andre licensbetalte mediers
musikprofil.

Vi mener, at det er på tide at rokke ved specielt Danmarks
Radios opfyldelse eller rettere manglende opfyldelse af public-
service forpligtelsen.
Hvis du kan tilslutte dig nedenstående opråb, beder vi dig
påføre navn og adresse på listen forneden. Derefter bedes du
videresende denne mail til så mange personer som mulig i bedste
brevkæde-stil. Når 30 har skrevet under på listen, skal nummer
30 så sende brevet til kulturminister Elsebeth Gerner Nielsen
(R) på email-adressen: min@kum.dk
- i tiltro til, at politikerne vil lytte til folkets ønsker!

Håber, du vil være med til at holde denne kæde i live!

:råb til politikerne!::

Hvorfor skal vi betale licens til en radio og et TV, der ikke
leverer, hvad vi vil have? Hvorfor skal dansk kultur oversvømmes
med amerikanske gameshows og indholdsløse quizzer?
Hvor er breden og mangfoldigheden i dækningen af musikken blevet
af?

Musikken er så godt som ikke eksisterende på TV og da slet ikke
dansk musik. Samtidig er radioerne blevet ensidige og indsnævret
i deres musikalske profiler.
En række dybdegående, oplysende og horisontudvidende programmer
er blevet lukket i løbet af det sidste halve år. Erstatningerne
er enten ikke eksisterende, er blevet gjort utilgængelige for
hovedparten af befolkningen eller udsendes på tider af døgnet,
hvor ingen lytter.
Hvorfor skal vi udsættes for fordummende radio og TV for
licenskroner?
Lad de kommercielle kræfter køre deres eget løb og lad så
statens (vores penge) gå til radio og TV, der underviser,
udvikler, udvider og
udfordrer seerne og lytterne og dermed hele samfundet.

Kære kulturminister
Vi er trætte af at blive latterliggjort, nedgjort og
undervurderet af de statsfinansierede medier.
Stil større krav og opstil nogle minimumsforpligtelser til
medierne, der tydeligvis ikke selv kan håndterer deres ansvar
over for samfundet og dansk kultur generelt.
I modsat fald må det i værste tilfælde betyde: slut med at
betale licenskroner!

Kærlig hilsen

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Fra : Peter Westh

Dato : 11-09-01 19:01

"Eddi Delfin" <eddi_delfin@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> ::: PROTEST:::

Vill det ikke være en smule mere troværdigt, hvis man sørgede for at rette
stavefejl i sådan et brev?

Fra : Jørgen Flainard

Dato : 12-09-01 09:50

"Peter Westh" <htsewp@hum.ku.dk> wrote in message
> "Eddi Delfin" <eddi_delfin@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
>
> Vill det ikke være en smule mere troværdigt, hvis man sørgede for at rette
> stavefejl i sådan et brev?

og hvad har det i øvrigt med dk.kultur.film at gøre?

så i øvrigt "Apocalypse Now" i går (igen) - fremragende film... (bare for at
dreje samtalen ind på noget mere relevant)

jørgen

Fra : Eddi Delfin

Dato : 12-09-01 18:59

Jeg tænkte bare, at det måske også kunne interessere de filminteresserede...
fordi der jo er nogen af os der synes at publicservice aspektet (eller
mangel på samme) er interessant i bred forstand!!!!