Scalare - død...kan det være æg?
Fra : Henrik M Hestbech

Dato : 11-09-01 14:21

Hej gruppe.

Min hun scalare har stillet træskoene.......

Der har aldrig før været noget galt, og der har ikke været nogen adfærdsændringer på det sidste. Jeg har haft fiskene i 3 års tid, men har for nylig (5-6 uger siden) flyttet hele menageriet fra et 80 L til et 250 L. hvor temperatur og vandkemi er nogenlunde ens.

For 3 uger siden investerede jeg i en fin lille såkaldt flying fox, som også lynhurtigt gik hen og døde. Jeg er lidt nervøs for, om det kan have noget at gøre med den døde scalare idag.

Hunnen var en smule opsvulmet; hævelsen var vel på størrelse m en gldags 10-øre - og 2-3 mm tyk på hver side.

Mit spørgsmål til hele den alvidende gruppe er nu, om jeg skal fise ned i akvariebiksen og købe midler mod sygdom, eller om scalaren er død af alderdom??? eller om det kan være æg, der "sidder i klemme", som man kender det fra burfugle.

MVH Henrik Hestbech