TDC news server?
Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 11-09-01 09:10

Nu synes jeg efterhånden omtalte server kører aldeles uacceptabelt:
I den forløbne uges tid har jeg i længere tidsrum oplevet den som
kørende ekstremt langsomt - eller slet ikke - senest i går aftes, da jeg
efter nogle dages fravær forsøgte igen.
Tidligere syntes det i øvrigt altid let at gå ind på 'Opasia
kundeservice' og aflæse server driftsstatus, men når jeg nu forsøger, er
det eneste jeg ser status for diverse ADSL linier! Kigger jeg mon det
forkerte sted?

Inden jeg går direkte i kødet på TDC, vil jeg gerne høre, om jeg er den
eneste, der har oplevet dette??

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-09-01 09:37

Hans H.V. Hansen <h2vh@post6.tele.dk> wrote:

> [...]
> forkerte sted?
>
> Inden jeg går direkte i kødet på TDC, vil jeg gerne høre, om jeg er den

Jeg kunne heller ikke noget i går aftes. Suppen stod og hang i et
kvarter før den gav op... det er vist på tide vi brokker os...

/thomas

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 11-09-01 10:40

Thomas von Hassel <thomas@vermoe.dk> wrote:
> Jeg kunne heller ikke noget i går aftes. Suppen stod og hang i et
> kvarter før den gav op... det er vist på tide vi brokker os...

OK - er der flere? Er der nogen der ved, om TDC stadig publicerer
løbende driftsstatus for deres news server?

Når jeg 'har tilstrækkeligt materiale', skal jeg nok kontakte dem - og
videregive deres svar her i gruppen!

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-09-01 11:48

http://kundeservice.opasia.dk/driftsinfo/statusmeddelelser/

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 12-09-01 17:50

Thomas von Hassel <thomas@vermoe.dk> wrote:
> http://kundeservice.opasia.dk/driftsinfo/statusmeddelelser/

Nu har jeg lige checket den igen:

Jeg kan stadig ikke læse om andet end nogle 'ADSL driftsforstyrrelser' -
men det jeg søger er 'news server status' som tidligere blev præsenteret
løbende.

I øvrigt er det da fantastisk, at hele denne tråd - på nær 2 el. 3
meddeleser - stadig mangler i TDCs distribution af 'dk.edb.mac'!!

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 11-09-01 12:32

> [...]

> løbende driftsstatus for deres news server?
>
> Når jeg 'har tilstrækkeligt materiale', skal jeg nok kontakte dem - og

Jeg har brokket mig idag og Joachim Krankdgkznh.......... et eller andet
er ved at implementere noget nyt software, som er meget mere avanceret
end det fx. CC og Tiscali har.

Jeg spurgte ham så hvorlænge vi skulle vente på at det spillede og
hvorfor han så ikke bare satte en lidt mere primitiv server op
imellemtiden, som i det mindste fungerer.

Han var hamrende ligeglad med at vi ikke kan læse nyheder - det er en
ekstra service TDC har !!!!!!!!!

Nu bruger jeg midlertidigt sunsite.

Jeg synes det er ualmindeligt flabet og imponerende at TDC opfører sig
sådan.
--
Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 12-09-01 22:10

> Nu bruger jeg midlertidigt sunsite.

Det gjorde jeg også for nogen tid siden - men det var nu heller ikke
udpræget stabilt! :( [Og hos mig kører det i øvrigt meget langsomt!]

> Jeg synes det er ualmindeligt flabet og imponerende at TDC opfører sig
> sådan.

Ditto her - så for at mindske risikoen for tilsvarende behandling (ved
f. eks. at sende email til 'support'), sender jeg nu en skriftlig klage
til TDC Internet.
Jeg skal holde jer orienteret, når (hvis?) jeg hører fra dem!

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Jørgen Angel

Dato : 13-09-01 07:20

Hans H.V. Hansen <h2vh@post6.tele.dk> wrote:

> sender jeg nu en skriftlig klage
> til TDC Internet.
> Jeg skal holde jer orienteret, når (hvis?) jeg hører fra dem!

Det lyder godt. Ser frem til at høre deres svar.
Jørgen

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 09-10-01 17:15

Jørgen Angel <angel@inet.uni2.dk> wrote:

> Det lyder godt. Ser frem til at høre deres svar.

Tålmodighed belønnes - her er svaret, som jeg tillader mig at gengive i
fuld ordlyd:

"I den periode hvor brevet er sendt til os, kørte vi med en testserver.
Grundet store trafikmængder ville vi indsætte en kraftigere maskine, men
den skulle testes først. Testserveren performede ikke optimalt i
starten, hvilket har været skyld i problemerne.
Nu er problemerne løst og du burde ikke opleve det mere.
Vi beklager de gener det har medført.
Hvis de nyhedsgrupper du er efter er rene tekstpost, kan du alternativt
bruge serveren: dtext.news.tele.dk.
Vi vil fremover forbedre vores information vedr. driftsforstyrrelser."

Min kommentar: Jeg oplever stadig problemer med træg nyhedshentning -
men ikke helt så galt, som da jeg klagede!
Dengang kunne jeg ofte opleve gennemsnitshastigheder ned til 1/2 - 1 kB
pr. sek.; nu ser jeg sjældent under 1 - 1 1/2 ('normalt' ligger det
omkring 3 kBps med mit ældre 28,8 kbps modem).
Jeg vil nu forsøge at skifte fra news.inet.tele.dk til den omtalte
tekst-server! :)

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Martin Edlich

Dato : 09-10-01 17:17

In article <1f10byd.1p952m3g9w64mN%h2vh@post6.tele.dk>,
h2vh@post6.tele.dk (Hans H.V. Hansen) wrote:

> Dengang kunne jeg ofte opleve gennemsnitshastigheder ned til 1/2 - 1 kB
> pr. sek.; nu ser jeg sjældent under 1 - 1 1/2 ('normalt' ligger det
> omkring 3 kBps med mit ældre 28,8 kbps modem).

Det tror jeg nu ikke har noget med newsserveren at gøre, jeg henter fra
den med alt hvad min ADSL kan trække.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 09-10-01 21:44

> Det tror jeg nu ikke har noget med newsserveren at gøre, jeg henter fra
> den med alt hvad min ADSL kan trække.

Om det lige skyldes *newsserveren* kan jeg ikke afgøre - men de oplevede
_variationer_ i overførselshastighed kan vel næppe skyldes forhold på
'min' side af telefonstikket i væggen? :)

Og _alt_, hvad jeg får fra stikkets modsatte side, leveres af TDC, så
derfor vil jeg med god samvittighed 'holde firmaet ansvarlig' for
(tidvis) reduceret overførselshastighed!

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Martin Edlich

Dato : 09-10-01 22:06

In article <1f117hh.22kq0v1j9ayamN%h2vh@post6.tele.dk>,
> [...]

> _variationer_ i overførselshastighed kan vel næppe skyldes forhold på
> 'min' side af telefonstikket i væggen? :)

Vist kan det det.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 10-10-01 08:52

> Vist kan det det.

Uddyb, svp! :)

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Martin Edlich

Dato : 10-10-01 14:59

In article <1f1231s.1xtluaq8caopcN%h2vh@post6.tele.dk>,

> Uddyb, svp! :)

Dit modem kan være dårligt til at håndtere støj, og dine
telefonledninger kan have det skidt. Endvidere kan der være den
mulighed, at det program, der viser din overførselshastighed ikke er
særligt godt til det. Hvis der er diskaktivitet på din maskine, andet
end den fra din internetforbindelse, så kan det lede til misvisninger.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-10-01 15:24

> [...]
> særligt godt til det. Hvis der er diskaktivitet på din maskine, andet
> end den fra din internetforbindelse, så kan det lede til misvisninger.

så vil jeg tilføje, at en opkoblings hstighed på eks 33600 ikke
nøsvendigvis betyder at denne er 33600 under _hele_ sesionen, men kun
ved begyndelsen. Når modemmet bliver varmt kan opkoblingshastigheden
sagtens falde, nogen modem's er bedre til at holde hastigheden ved
temparaturpåvikning.
I de tidlige 56k-modem dage lavede det amerikanske Macworld en test af
netop dette fænomen og her var der stor forskel på de testede modems -
eks. var det suverent dyreste modem (USR Currier) langt bedre end de
øvrige modems i denne diciplin. Den generelle konklusion af testen varat
der var en sammenhæng mellem real-world hastighed og modemets pris.
Testen ligger sansynligvis stadig online hos MacWorld.com

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... nu på krykker

<icq:131382336>

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 11-09-01 16:06

> [...]

> forkerte sted?
>
> Inden jeg går direkte i kødet på TDC, vil jeg gerne høre, om jeg er den

Jeg har lige synkroniseret med TDC - men hele denne, syv timer gamle,
tråd manglede!! Det er da utroligt!

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 11-09-01 16:10

Hans H.V. Hansen <h2vh@post6.tele.dk> wrote:

> Jeg har lige synkroniseret med TDC - men hele denne, syv timer gamle,
> tråd manglede!! Det er da utroligt!

Nå, til gengæld dukkede så dette op 'lige med det vuns'!

--
med venlig hilsen
Hans