Scalarer
Fra : ALLAN HANSEN

Dato : 09-12-00 20:05

Hej NG

Jeg har gået og ovejet at få nogle scalarer til mit akvarie. Det ser dog ud
til at der er mange varianter af netop denne fisk. Er der nogen der har
nogen anbefalinger til, hvilken slags man bør holde sig til, og hvilken man
bør gå langt uden om ?

Allan Hansen

Fra : Carsten Gall

Dato : 10-12-00 00:53

ALLAN HANSEN <a@g.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:PsvY5.149$GC5.3346@news.get2net.dk...
> [...]
> til at der er mange varianter af netop denne fisk. Er der nogen der har
> nogen anbefalinger til, hvilken slags man bør holde sig til, og hvilken

I langt de fleste tilfælde, er det samme fisk det drejer sig om, uanset
hvordan
den ser ud.
Der findes to andre arter der er i familie med scarlaren, men de er ikke
så ofte set,
og du vil ikke være i tvivl om det, når du sammenligner prisen.
Nogle dyrehandlere har noget de kalder "dværgscarlarer", det er den helt
almindelige
scarlarer bare i lille udgave, og den vokser og bliver ligeså stor som
alle andre.

Personligt ville jeg ikke gå efter andre typer end den normale
sølvfarvede,
med sortestriber.

Carsten