Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon Digital IXUS
Fra : FCM

Dato : 10-09-01 20:40

Hej

Jeg overvejer at købe en Canon Digital IXUS, men har lidt betænkeligheder.
Så vidt jeg har forstået forgår opladningen via stikkontakten, men hvad gør
folk når de er ude og rejse ? Ja, jeg ved godt der findes sådan nogle rejse
stikkontakter, men de kan da umuligt passe på alle/de fleste stikkontakter i
hele verden. Og hvor lang tid holder en opladning ?

Ret mig venligst hvis jeg er fejl på den.

Andre ting der er negativt ved Canon Digital IXUS ?

På forhånd tak.

Fra : Thomas

Dato : 13-09-01 14:22

Hej jeg er den lykkelige ejer af den foerste version af IXUS. Ja opladning
er via stikkontakt - du tager batteriet ud og putter i den medfoelgende
oplader. Det virker fint, jeg har vaeret i Spanien, Graekenland, Tunesien og
Italien med det uden at skulle bruge converter, og den sluger alt mellem
100-240V, men du kan som naevnt komme ud for at skulle bruge en converter
hvilket kan koebes alle steder (fx lufthavnen) og det er en samling
plast-stik som ikke koster det store.
Canon siger at batteriet skulle holde til ca 80 billeder, men det kan
holde til mange flere hvis du kun bruger LCD'et til at se om billedet er
godt. Dog kunne jeg godt bruge et ekstra batteri da jeg normalt tager 250
billeder om ugen paa ferie - det koster jo ikke noget og man kan sortere de
daarlige fra.
En ting som ikke er saa godt ved IXUS er dens night-time exposure, dvs at
den har meget svaert ved at tage billeder naar lyset er begraenset. Det
skulle ifoelge Canon vaere rettet i den nye IXUS V version.

Jeg kan kun sige at jeg er meget glad for mit IXUS, dog tager det lidt
laengere tid at tage billeder, fordi man skal vise kameraet frem til alle de
nysgerrige omkringstaaende

Mvh Thomas