tekstbox til link??
Fra : Axel Nielsen Korup

Dato : 10-09-01 19:56

Hej gruppe
jeg kan ikke huske hvordan man laver den lille tekstbox som kommer op
når man står over et link.
på forhånd tak
Axel

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-09-01 20:21

Mon, 10 Sep 2001 20:55:46 +0200, skrev "Axel Nielsen Korup"
<axelkorup@image.dk>:

>jeg kan ikke huske hvordan man laver den lille tekstbox som kommer op
>når man står over et link.

Det nemmeste er at bruge title, virker dog ikke i Netscape 4.x.

Det kan også laves mere avanceret med f.eks. overlib,
<http://www.bosrup.com/web/overlib/>.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Finn Jensen

Dato : 11-09-01 05:43

> Det nemmeste er at bruge title, virker dog ikke i Netscape 4.x.

Hvorfor ikke bruge ALT (<a href="link.htm" alt="Gå til dette fantastiske
link">Linktekst</a>)

Det virker vist i alle browsere og W3C forskriver brugen af ALT ved
billeder.

--
Venlig hilsen
Finn Jensen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-09-01 13:42

Tue, 11 Sep 2001 06:43:23 +0200, skrev "Finn Jensen"
<info@shannon-fly-dressing.dk>:

>Hvorfor ikke bruge ALT (<a href="link.htm" alt="Gå til dette fantastiske
>link">Linktekst</a>)

Det forudsætter, at det er billedlinks, du kan ikke bruge det ved
tekstlinks.

>Det virker vist i alle browsere og W3C forskriver brugen af ALT ved
>billeder.

Nej, Opera og Netscape 6 viser kun alttekst, hvis billedvisning er
slået fra og det er det altteksten er beregnet.
Kan slås fra i IE.

Til at få en alternativ tekst, hvis man ikke ser billederne, er hvad
alt er beregnet til.

Men er det billedlinks, så kan man godt bruge både alt og title, så
vil det virke i alle browsere.