Mærkelig mave-form
Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 02-12-00 16:26

Hej

En af mine fisks (kan ikke lige huske navnet) maver er blevet helt "bulet"
og mærkelig. Jeg har sendt et billede til dk.binaer hvor jeg har forsøgt at
"fange" fisken med kameraet. Billedet er desværre blevet lidt dårligt da den
(fisken) fiser rundt i akvariet med sine legekammerater hvilket gør det lidt
svært at at få et ordenligt billede.
Håber I kan se, hvad der er galt.

Her er fisken: news:90b3f9$dm7$1@news.inet.tele.dk

Venligst, Jeppe

Fra : J. K. Jørgensen

Dato : 03-12-00 21:26

Hej Jeppe
Det er en Guldbarbe, der har haft problemer med at slippe af med æggene.
Der er nok ikke noget at gøre ved fisken, da æggene nok er "forstenet" nu.
Årsagen er normalt en for lav temperatur til fisken når den skal smide
æggene.
Hilsen
Jørgen

Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 04-12-00 15:23

> [...]
> Der er nok ikke noget at gøre ved fisken, da æggene nok er "forstenet" nu.
> Årsagen er normalt en for lav temperatur til fisken når den skal smide

Temperaturen er 25 grader. Du skriver, der ikke er noget at gøre... Dør den
eller hvad?

Hilsen
Jeppe

Fra : Carsten Gall

Dato : 04-12-00 15:36

Jeppe Vesterbæk <vesterbaek@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:90g9fs$63d$1@news.inet.tele.dk...
> æggene.

Grunden til at den evt. har fået stenæg, kan også skyldes at der ikke er
nogen han der har "taget" sig af hunnen.

Carsten

Fra : J. K. Jørgensen

Dato : 04-12-00 17:07