Jeg vil gerne beholde mit telefon nummer
Fra : HP

Dato : 10-09-01 14:51

Hej

Jeg ved, at dette sikkert er et klassisk FAQ spørgsmål, men er der alligevel
ikke en der gider, at svare på det ?

Jeg har en motorola telefon med et gratis 6 mdr. telia abonnement, som er
ved at udløbe. Kan jeg beholde mit tlf. nummer, og få et abonnement, hvor
der ikke er nogen fast udgift ('taletid' eller hvad det nu hedder) ?
Hvis ikke - hvad er så den bedste løsning, for mig, der ikke taler ret meget
i telefon (men alligevel gerne vil have den) ?

Mvh HP

Fra : jan steen sørensen

Dato : 10-09-01 15:45

>Jeg har en motorola telefon med et gratis 6 mdr. telia abonnement, som er
>ved at udløbe. Kan jeg beholde mit tlf. nummer, og få et abonnement, hvor
>der ikke er nogen fast udgift ('taletid' eller hvad det nu hedder) ?

Jeps, du kan godt beholde dit nummer, men hos Telia kan du IKKE ændre dette
til et Telia Cash (taletidskort), men hvad med at ændre det til Telia Conto
50? Hvor stort er dit forbrug iøvrigt - "ikke ret meget" er det målt i kr
eller minutter? (foregående måneders forbrug)

Du har hidtil betalt 80 ører i minuttet til andre 28xxxxxx numre, og samme
pris til alle fastnetnumre i DK.
(til "fremmed mobil" betaler du: 1,95/0,95 kr./min.) og ingen opkaldsafgift
ved forgæves forsøg!
For nogle kan det godt betale sig at fortsætte med Telia Classic, selv om
det kommer til at koste 80 kr./md. - Eller gør det nu også det? Hørte noget
om at også Telia evt. vil nedsætte deres abon. pris, da de store tilskud til
telefoner nu sænkes, som hos de andre - til fordel for lavere abon. og
minutpriser.
(Har selv ændret til ClassicPlus (125kr./md.) og snakker hele døgnet til
50øremin. - men har et stor mobilforbrug mod fastnetnumre)

>Hvis ikke - hvad er så den bedste løsning, for mig, der ikke taler ret
meget
>i telefon (men alligevel gerne vil have den) ?

H.P. - tag dit nummer med dig til een af de andre (Sonofon Variant, Orange
Match, WorldOnline, Telemore, etc.) her kan du få abon. med lille eller helt
uden månedligt gebyr (du betaler kun for de minutter du snakker) - men mon
ikke Telia vil prøve at holde på sine kunder, og derfor nødvendigt sænker
taksterne - de er jo ikke blevet ændret de sidste 3 ÅR !

Jan

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 10-09-01 15:55

HP skrev:

>Jeg har en motorola telefon med et gratis 6 mdr. telia abonnement, som er
>ved at udløbe. Kan jeg beholde mit tlf. nummer, og få et abonnement, hvor
>der ikke er nogen fast udgift ('taletid' eller hvad det nu hedder) ?

Ja.

>Hvis ikke - hvad er så den bedste løsning, for mig, der ikke taler ret meget
>i telefon (men alligevel gerne vil have den) ?

Tag evt. et kig på www.telmore.dk - det er sådan set billigere end
taletid, der er lige det men - at du skal tale for 75,- i kvartalet,
ellers kan de lukke dit abonnement. Frank har dog udtalt, at de ikke
har lukket et eneste endnu, selvom der er nogle der næsten ikke bruger
det.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: www.simlock.dk
Tilbud indtil 14. september: LÅS 2 OP, BETAL FOR 1!

Fra : Erland Stig Bredgaar~

Dato : 10-09-01 16:58

> [...]
> ellers kan de lukke dit abonnement. Frank har dog udtalt, at de ikke
> har lukket et eneste endnu, selvom der er nogle der næsten ikke bruger

Fra Telmores webside ([Telmore Free] -> [priser]):

> Du betaler ikke abonnement for TELMORE Free, kun for dit forbrug.
> Det forudsættes dog, at du har et forbrug på mindst 75 kr. over 3 måneder.
> Ved mindre forbrug tilbyder TELMORE et alternativ, hvor du i måneder med
> et forbrug på under 25 kr. betaler 15 kr. månedligt for abonnementet uden
> krav om minimumsforbrug

Dvs. det kan godt lade sig gøre at beholde abonnementet, også med et
mindre forbrug. Man skal blot betale 15 kr. i 'gebyr' i måneder, hvor man
bruger mindre end 25 kr. i taletid/sms.

Der har vistnok været en del problemer med nummerflytning, så måske er
det en god idé at vente med overflytningen et par måneder eller have en
anden tlf. i reserve... Men ellers kan jeg kun anbefale Telmore. Jeg har
altid fået god service, den enkle prisstruktur er til at finde ud af - og så er
der dækning stort set overalt i DK.

Du (HP) skal formentlig også have oplyst din SIM lock-kode fra Telia først?

Mvh.
Erland

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 10-09-01 22:17

Erland Stig Bredgaard skrev:

>Dvs. det kan godt lade sig gøre at beholde abonnementet, også med et
>mindre forbrug. Man skal blot betale 15 kr. i 'gebyr' i måneder, hvor man
>bruger mindre end 25 kr. i taletid/sms.

Det er rigtigt, det havde jeg glemt de havde indført...
Jeg ved nu ikke om nogle er kommet til at betale de 15,- pr. måned
(Frank sagde tidl., at de ikke havde lukket nogle abonnementer). Jeg
har ikke selv brugt min telefon for 75,- i kvartalet (jo, måske her
sidste måned), og jeg har ikke oplevet noget i den dur.

venligst,
Lasse Hedegaard