Skærme
Fijala 3554
Ridset skærm!!
Fra : Mogens Høj

Dato : 10-09-01 12:42

Min skærm (ViewSonic PF790) er blevet ridset. Jeg tror "bare" det er i
antirefleks/glare reduction behandlingen af skærmen, men det ses tydeligt og
med mindre det kan fjernes eller reduceres bliver jeg nødt til at skifte
skærm. Nogen der har nogle ideer til hvad der evt. kan gøres?

Mogens

PS: Hvis dette indlæg kommer to gange, så skyldes det at det ikke dukkede
op hos mig efter et halvt døgn, så jeg sendte det igen.

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 10-09-01 20:12

Mogens Høj wrote:

> [...]
> med mindre det kan fjernes eller reduceres bliver jeg nødt til at skifte
> skærm. Nogen der har nogle ideer til hvad der evt. kan gøres?

Du kan måske fjerne resten af antirefleksbehandlingen med noget kraftig
rengøringsmidel eller jævne ridserne med tandpaste - begge dele er dog
at betragte som sidste mulighed. En midlertidig løsning kan måske være
at smøre olie (syrefrit) på revnerne.

Mvh

Bruno

> Mogens
>
> PS: Hvis dette indlæg kommer to gange, så skyldes det at det ikke dukkede
> op hos mig efter et halvt døgn, så jeg sendte det igen.

Dit indlæg er der to gange - det første er blot skrevet som et svar på
tråden om Sony E400

Fra : Flemming Joensson

Dato : 11-09-01 22:51

> [...]
> med mindre det kan fjernes eller reduceres bliver jeg nødt til at skifte
> skærm. Nogen der har nogle ideer til hvad der evt. kan gøres?

Jeg har samme problem, og vil også meget gerne høre om eventuelle løsninger.
Min Viewsonic er en P95f, og den er helt ny (5/9-01), men en dag mens jeg
var på arbejde mente vores kat at skærmen lignede dens krattebræt - og så er
der kommet 2 ridser - hvoraf den ene er ca. 5 cm lang og ses _meget_
tydeligt især på ensfarvet baggrund.
Det er lidt ligesom hvis der er kommet en dråbe vand på en skærm - lyset
brydes anderledes i ridsen - og selv om ridsen ikke er bredere end ca. 1
pixel, er det ret tydeligt og meget ærgerligt.

Løsningsforslag modtages med glæde.

mvh
Flemming - en fattig studerende som ikke har råd til at købe en ny skærm.

Fra : Madsen

Dato : 11-09-01 01:48

"Flemming Joensson" <joensson@cs.auc.dk> skrev:

> [...]
> var på arbejde mente vores kat at skærmen lignede dens krattebræt - og så er
> der kommet 2 ridser - hvoraf den ene er ca. 5 cm lang og ses _meget_

Havde det været min kat så skulle den have en _meget_ god und-
skyldning for ikke at miste 8-9 liv på den konto. Den ville højst sand-
synligt ende sine dage uden overhovedet at opdage hvad der ramte
den.

> Løsningsforslag modtages med glæde.

Skyd katten og så måske tricket med lidt tandpasta på skærmen.
Det er pokkers ærgerligt sådan noget, men det er vel selve coat-
ningen der har taget skade og så er der nok ikke så meget at gøre,
medmindre du vil ofre penge på en ny coatning. (Som nok alligevel
ikke kan betale sig når det kommer til stykket.)

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.