format af datetime
Fra : Svend Jørgensen

Dato : 10-09-01 09:30

Hej

Findes der nogle smarte funktioner til at formatere en datetime fra en mysql
db, så den bliver mere læselig ?

Svend

Fra : Dennis

Dato : 10-09-01 09:40

> Findes der nogle smarte funktioner til at formatere en datetime fra en
mysql
> db, så den bliver mere læselig ?

http://freesows.dk/download/format_datetime.html
Måske kan du bruge noget dér (eller bruge den som den er).

Mvh.
Dennis

Fra : Svend Jørgensen

Dato : 10-09-01 10:02

"Dennis" <net90@mail.mira.dk> wrote in message
> mysql
>
> http://freesows.dk/download/format_datetime.html
> Måske kan du bruge noget dér (eller bruge den som den er).

Du bruger nogle konstanter som f.eks. year, mon, mday, minute osv hvor er de
erklæret henne, skal de være noget specielt, eller skal jeg bare slå
warnings off ?

> Mvh.
> Dennis

Tak for hjælpen
--
Svend

Fra : Dennis

Dato : 10-09-01 10:22

> Du bruger nogle konstanter som f.eks. year, mon, mday, minute osv hvor er
de
> erklæret henne, skal de være noget specielt, eller skal jeg bare slå
> warnings off ?

Konstanter? Det er keys i det array man får, når man bruger "getdate()".
http://php.net/manual/en/function.getdate.php

Men om jeg måske skulle have et par '' rundt om de enkelte keys.. tjaa..
tror måske det kan være dét

Mvh.
Dennis

Fra : Svend Jørgensen

Dato : 10-09-01 11:02

> [...]
> http://php.net/manual/en/function.getdate.php
>
> Men om jeg måske skulle have et par '' rundt om de enkelte keys.. tjaa..

Det var det, så er der kun 3 warnings tilbage :

Warning: Undefined variable: H in d:\inetpub\wwwroot\html.inc on line 334

Warning: Undefined variable: M in d:\inetpub\wwwroot\html.inc on line 334

Warning: Undefined variable: S in d:\inetpub\wwwroot\html.inc on line 334

fra linien :
$w = strftime("%V", date("U", mktime($H, $M, $S, $m, $d, $yyyy)));

Hvad siger du det til det ?

--
Svend

Fra : Dennis

Dato : 10-09-01 12:53

> Det var det, så er der kun 3 warnings tilbage :
> Warning: Undefined variable: H in d:\inetpub\wwwroot\html.inc on line 334
> Hvad siger du det til det ?

Hmm.. har bugfixet lidt i den (noget kode skulle flyttes lidt op) - hent den
evt. igen på:

Fra : Svend Jørgensen

Dato : 11-09-01 09:40

tjaa..

> Hmm.. har bugfixet lidt i den (noget kode skulle flyttes lidt op) - hent
> [...]

Undskyld ulejligheden, men jeg endte med at bruge mysql's funktioner

--
Svend.

Fra : Dennis

Dato : 11-09-01 10:15

> Undskyld ulejligheden, men jeg endte med at bruge mysql's funktioner

Skal du da bestemt ikke undskylde - er da bedst at bruge éns egne funktioner
Lære man jo mest ved

--
Mvh.
Dennis

... Denne meddelelse overholder reglen om god citat-teknik
(http://www.usenet.dk/netikette/quote.html) ..

Fra : Rasmus K. Brosbøl

Dato : 10-09-01 10:02

"Svend Jørgensen" wrote:

> Findes der nogle smarte funktioner til at formatere en datetime fra en mysql
> db, så den bliver mere læselig ?

MySQL date time funktionerne:
http://www.mysql.com/documentation/mysql/bychapter/manual_Reference.html#Date_and_time_functions

Hvis du vil gøre det i PHP kan du kigge på mktime og date:
http://www.php.net/manual/en/ref.datetime.php

-Rasmus

Fra : Morten Blinksbjerg N~

Dato : 28-09-01 13:23