Skærme
Fijala 3554
Samsung 900NF ude af fokus
Fra : Jes Conradsen

Dato : 10-09-01 01:09

Hej NG

Har lige købt Samsung Syncmaster 900NF. Jeg er meget imponeret over billedet
og er generelt meget glad for den. Kæmpe forbedring i forhold til min gamle
skærm.

Mit problemet består i, at den midterste del af skærmen er sløret, som om
det er ude af fokus. Jeg kan dog kun observere problemet når jeg kigger på
tekst og kun i 1600*1200. I Skærmens OSD er der en indstilling der hedder
fokus. Når jeg sætter den på max. (100) står tekst i skærmens øverste og
nederste del knivskarpt, mens den midterste del af skærmen er sløret. Når
jeg sætter fokus ned omkring min. (0) bliver teksten i midten af skærmen
skarp, mens teksten på resten af skærmen, specielt øverste og nederste del,
bliver sløret.

Der er ingen kæmpehøjtalere ved siden af skærme, som kunne interfere
magnetisk med skærmen.

Er der nogen som kender Samsung 900NF eller som kender noget til problemet?
Er der en skærmindstilling, som kan løse dette irriterende problem?
Erfaringer/gode råd? Skal jeg reklamere over skærmen?

Please help!
Jes Conradsen
-----
Grafikkort:
ASUS 7100MX +tv-out (med ASUS driver 12.90b til WIN2K)
1600*1200 v/85Hz og ved 32bit farver
Bruger det medfølgende stik til at forbinde skærm og grafikkort med, ikke
BNC kabler.
Har indlæst WIN2K driveren til skærmen som fulgte med på cd-rom.