Diskos har lagt æg, og hvad så????
Fra : Tonni og Michella

Dato : 22-11-00 20:31

Hej NG.

Jeg har et selvskabs akv. på 180 l.

Her går 4 diskos, 2 skalaer, rødnøser, pansermaller, og blødene hjerter.

Nu har til min overraskelse et par af mine diskos lagt æg op af ruden.

Kan disse æg overleve i et selvskabs akv. eller hvad skal jeg gøre.
Vil med glæde h're fra lle der vil give mig et råd.
Hilsen Tonni

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 23-11-00 08:31

"Tonni og Michella" <tonnimichella@mobilixnet.dk> wrote in message
> [...]
>
> Kan disse æg overleve i et selvskabs akv. eller hvad skal jeg gøre.
> Vil med glæde h're fra lle der vil give mig et råd.

Ja mit nye diskus par lagde også æg for en uge siden. De overlever ca. 10
min. der kom nemlig en sulten ancistrus malle forbi som troede det var
kaviar :(
Så jeg skal hurtigst muligt have hentet et akvarie fra Sønderjylland, så alt
andet i akvariet en diskus kan komme ud.

De størst problem i dit akvarie er nok dine scalarer, som sikkert også godt
kan lide æg :( Så succes raten er bestemt størst hvis du fjerne alt andet
end diskus.
Det er også en enorm fordel ikke at have bundlag i akvariet, for skulle
ungerne klække og til at have rigtig mad, sviner det som '¤/&%' og for at
sikre rent vand, er det langt nemmere at gøre rent uden grus.

Men det positive ved at mine lagde æg, var at jeg fik taget knap 400
billeder (digitalt kamera er bare for fedt)

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 remove 'ihsyd' when email replying

http://www.disky-design.dk/fish

Now available:
The internets first PLANT SEARCH ENGINE
http://www.disky-design.dk/fish/PlantSearch/PlantSearch.html