Skærme
Fijala 3554
Rengøring af LG Flatron skærm
Fra : Erik Greve

Dato : 09-09-01 13:17

Jeg vil gerne vedligeholde min LG skærm, men er lidt i tvivl om, hvilke
rengøringsmidler
man kan tillade sig at bruge uden at skade skærmbelægningen ?
Nogen forslag ?

Mvh Erik

Fra : Jan

Dato : 12-09-01 17:06

Jeg har også en LG og havde samme problem.
Det løste sig dog ved at jeg fugtede et viskestykke med vand og tørrede en
af med at andet tørt viskestykke.
Det var nok til at gøre skærmen helt ren. Uden rengøringsmidler.

Dog mener jeg at den burde kunne tåle en del rengøringsmidler, fx. sulfo.

Mvh

Jan

Fra : Jan

Dato : 12-09-01 17:09

Nå ok.
Jeg kan se der er et lign. spørgsmål, lige ovenover...

Jan

Fra : Lars

Dato : 19-09-01 11:31

> Nogen forslag ?

Jeg bruger sådan noget smart "screen cleaner", som kan købes i forretninger
med kontorartikler. Det er en slags skum som sprøjtes på og så sætter det
sig på skærmen. Du tørrer det af med et stykke tørt papir fra køkkenrullen.
Det fungerer fint på min flatron... og der er til MANGE skærmrensninger i
sådan en fætter... jeg har haft min screencleaner i flere år efterhånden.

mvh lars

Fra : SlowHand

Dato : 21-09-01 00:44

>Du tørrer det af med et stykke tørt papir fra køkkenrullen.

Åhh Nej dog!!!
Da ikke køkkenrulle på skærmen???
I det hele taget ikke papir på flader der ikke må ridses!
- også derfor du ikke pudser briller i papir.
Papir er lavet af træ, og laver altså ridser i alm. dødeligt glas!
Fyha! brug en blød bomuldsklud i stedet.

/Slowhand

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-10-01 09:15

"SlowHand" <niels@munk.as> wrote in message news:9odupt$a76$1@sunsite.dk...
> I det hele taget ikke papir på flader der ikke må ridses!

Forkert...

> - også derfor du ikke pudser briller i papir.

Det kommer an på papiret og brillerne. Har du nogensinde hørt om linsepapir?
Nej vel? Det skam noget man bruger til sit allerdyrste kameraudstyr, da det
hverken ridser eller fnulrer...

> Papir er lavet af træ, og laver altså ridser i alm. dødeligt glas!

Papir og træ kan _ikke_ lave ridser i mineralglas. Kig engang på Mohr's
hårdhedsskala.

> Fyha! brug en blød bomuldsklud i stedet.

En blød bomuldsklud er ikke at foragte, men jeg holder mig til papir til
mine briller og mit fotoudstyr.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jan

Dato : 01-10-01 11:39

> [...]
> hårdhedsskala.

> En blød bomuldsklud er ikke at foragte, men jeg holder mig til papir til

Linsepapir går jeg ud fra?
Køkkenrulle kan vel også indeholde andre stoffer (som kan ridse)?? Især hvis
de er lavet af genbrugsmaterialer...

Jan

Fra : Louise & Frederik

Dato : 01-10-01 13:00

forretninger med kontorartikler.

Det gjorde jeg også, indtil det gik op for mig at det ødelagde coatingen
totalt. Det kostede en ny skærm. Brug hellere vand.

Med venlig hilsen
Louise

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 01-10-01 13:12

Lige noget lidt andet, kan man ikke give sin skærm på den bærbare noget,
så den ikke "suger" skidt til sig, syntes at min skærm næsten tiltrækker
skidt til sig.

--
Kenneth Olsen kenneth@olsen.dk http://www.kenneth.olsen.dk
"Det er en sund interesse der får folk til at undre sig over dagligdags