Streg
Fra : Ida Maria Kiefer

Dato : 09-09-01 17:40

Hej!

Så er jeg her igen.

Hvis I kigger på www.kiefer.dk/css, så er der en lille træls (ja, jeg er
jyde streg mellem mine to rammer. Hvordan fjerner jeg denne streg?

Jeg har prøvet under body at skrive

border: 0;
border: none;
border-width: 0;
border-width: 0px;
osv.....

Har jeg skrevet koden det forkerte sted eller har jeg bare brugt alle de
forkerte koder?

Ida Maria Kiefer

Fra : Peter Brovang

Dato : 09-09-01 18:31

> [...]
> border-width: 0px;
> osv.....
>
> Har jeg skrevet koden det forkerte sted eller har jeg bare brugt alle de

Hej Ida Maria

Såvidt jeg kan se, bruger du frames, men hvis det er tabeller eller
pictures så det (broder="0"), til frames skal du skrive på den side der
definere dine frames (frameborder="[0]"), i HTML tutorials kap. 12 (frames)
kan du læse om hvordan du angiver attrbutter eller se hvorledes jeg bruger
frames på www.brovang.net

mvh
Peter

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-09-01 18:51

Sun, 9 Sep 2001 18:39:30 +0200, skrev "Ida Maria Kiefer"
<atter@jyde.dk>:

>Jeg har prøvet under body at skrive

Det er filen til framesettet, du skal lave ændringen.

Ændre det til:
<FRAMESET cols=160,* border="0">
<FRAME name=menu src="frame_files/menu.htm" frameborder="0">
<FRAME name=text src="frame_files/text.htm" frameborder="0">
</FRAMESET>
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Ida Maria Kiefer

Dato : 09-09-01 19:16

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det er filen til framesettet, du skal lave ændringen.

Okay.

> Ændre det til:
> <FRAMESET cols=160,* border="0">

Jamen, der står i validatoren, at attributten border ikke findes i html
4.01.
Hvad skal jeg så gøre?

Ida Maria Kiefer

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-09-01 19:34

Sun, 9 Sep 2001 20:16:12 +0200, skrev "Ida Maria Kiefer"
<atter@jyde.dk>:

>Jamen, der står i validatoren, at attributten border ikke findes i html
>4.01.
>Hvad skal jeg så gøre?

Finde dig i, at der formentlig er en hvid streg, hvis valideringen er
så vigtig.

Fra : Peter Brovang

Dato : 09-09-01 19:02

Sorry Ida Maria

Jeg lige være på tanken, og nu har jeg forstået dit spørgsmål
Dit problem er marginen mellem de 2 frams... prøv der her...

marginwidth="[pixels enhed]" eller marginheight="[pixels enhed]"

Det den lille tynde hvide streg ik'... Du skal angive det til f.eks den
specefike frame