rækkefølge af tegn i streng
Fra : Anja Hansen

Dato : 09-09-01 16:42

Hej
Jeg er forholdsvis ny til php og jeg er løbet ind i et problem under
konstruktionen af min "søgemaskine" til min papirklip-side.
Problemet består af at jeg skal bruge rækkefølgen af +,-,| og & der er i
den streng jeg gennemsøger.

Hvis jeg foreksempel har en streng $ord="hund+dyr-sjæfer"
så ville jeg gerne have et array $arr[] der indeholdt $arr[0]="+" og
$arr[1]="-".
Altså så koden blev noget ala $arr = ManglendeFunk(tegn udtrykt vha regular
expression, $ord);
at få fat i orderne hund, dyr og sjæfer kan gøres med en split(), men
hvordan får jeg fat i tegnene som specificeret ovenfor?
Jeg har ledt på www.php.net , men kan ikke umiddelbart finde en brugbar
funktion.

Jeg håber nogle kender en god metode/funktion.

Mvh Anja Hansen

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 10-09-01 16:02

Davs

> [...]
> at få fat i orderne hund, dyr og sjæfer kan gøres med en split(), men
> hvordan får jeg fat i tegnene som specificeret ovenfor?

Hvad med den her?

$ord="hund+dyr-sjæfer";
$arr = preg_split("/[a-zA-Zæøå]+/", $ord, -1, PREG_SPLIT_NO_EMPTY);
print_r($arr);

Mvh. Thomas

Fra : Anja Hansen

Dato : 11-09-01 19:24

Thomas Lindgaard <thomas@dnspilot.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9nikjg$dct$1@news.cybercity.dk...
> Davs

> regular
>
> Hvad med den her?
>
> $ord="hund+dyr-sjæfer";
> $arr = preg_split("/[a-zA-Zæøå]+/", $ord, -1, PREG_SPLIT_NO_EMPTY);
> print_r($arr);
>
> Mvh. Thomas

Jo tak, det virker jo lige efter hensigten. Mange tak for hjælpen.

\Anja