Lease-time v. TDC
Fra : Jørgen Elmer

Dato : 09-09-01 16:12

Hej
Jeg Har ADSL fra TDC. m. fast IP-adress. OK. Men selvom det er med
fast adresse, kører det aligevel som DHCP, og med en lease-tid på kun en
time.
Nu er det sådan at min "server" er tændt hele tiden, og da den ikke
altid har travlt, kan den jo godt tage en lille lur ind i mellem, og
slukke for diskene, og så bliver der jo så dejligt stille.
Men hver halve time skal der jo genforhandles om IP-adressen, og så
vågner disken og larmer !
Kan man forlænge "Lease-time" v. TDC ?

Elmer

Fra : Martin

Dato : 09-09-01 16:30

"Jørgen Elmer" <elmermadsen@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
> slukke for diskene, og så bliver der jo så dejligt stille.
> Men hver halve time skal der jo genforhandles om IP-adressen, og så

Sæt en Crontab til at stå og Pinge en IPadresse hele tiden .. så
vil du altid beholde din IPadresse hos TDC

Martin D
www.ohkk.dk

Fra : Jørgen Elmer

Dato : 09-09-01 18:53