kabling
Fra : Leonard

Dato : 09-09-01 15:26

Jeg forsøger at sætte en ISDN-tlf op i en elevator.
Dette begrænser mit valg af kabel, da der er monteret et fladkabel i
elevatoren, der kører med op og ned. Jeg har sat en kort alm.
ISDN-ledning i den ende der er inde i elevatoren med stik til tlf. og
fra elevator til NT-boks har jeg et alm. tlf-kabel.

Tlf. virker kun umiddelbart efter at jeg har ringet til den og det er
jo ikke så smart når den skal virke som nødtlf. Sætter jeg den direkte
i NT-boks med et fabrikskabel, så virker den fint både med og uden
strøm på NT-boksen.

Er det de forskellige kabler der er problemet, er det længden af kabel
eller er der en leder der ikke er forbundet eller byttet rundt ?
Jeg har selvfølgelig gennemgået alle samlinger flere gange og jeg tror
også at de 4 ledere går 1-1.
--
mvh Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 09-09-01 16:21

"Leonard" <not2@sporty.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg forsøger at sætte en ISDN-tlf op i en elevator.
> Dette begrænser mit valg af kabel, da der er monteret et fladkabel i
> elevatoren, der kører med op og ned.

Duer ikke. Det skal være cat5 kabel hvis du vil være sikker på at det
fungerer, og det vil du forhåbentlig

> Tlf. virker kun umiddelbart efter at jeg har ringet til den

Det er fordi signalkvaliteten er så ringe at den lægger sin lag2-lænke.
Centralen opretter den så igen ved tilkald.

> Er det de forskellige kabler der er problemet, er det længden af kabel
> eller er der en leder der ikke er forbundet eller byttet rundt ?

Hvor lange er kablerne? Man kan med lidt snilde komme over de 10 meter der
normalt er grænsen.
Er kablerne parsnoede?

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : frank damgaard

Dato : 18-09-01 04:41

Leonard <not2@sporty.dk> wrote:
> [...]
> ISDN-ledning i den ende der er inde i elevatoren med stik til tlf. og
> fra elevator til NT-boks har jeg et alm. tlf-kabel.

Se evt på http://home3.inet.tele.dk/frda/isnd.html
hvor der er lidt info om forbindelser, terminering mv.
Hvis fladkablet er for langt så kan det give problemer med
signalkvaliteten, normalt skal der anvendes parsnoet kabel (2x2)

--
Frank Damgaard |