Boomtown adsl
Fra : Towli

Dato : 09-09-01 14:41

Heja

Så vidt jeg kan se leverer boomtown i morgen adsl 512/512 for 475,- pr. md.
Er det ikke det ultimativt bedste adsl tilbud i Dk??? -Er der et "catch"
ved det?

/T

Fra : Ivar Madsen

Dato : 09-09-01 16:46

On Sun, 9 Sep 2001 15:40:40 +0200, "Towli" <towli@oldboyz.dk> wrote:

>Så vidt jeg kan se leverer boomtown i morgen adsl 512/512 for 475,- pr. md.
>Er det ikke det ultimativt bedste adsl tilbud i Dk??? -Er der et "catch"
>ved det?

Der er ikke et ADSL produkt der er det "ultimative bedste ADSL tilbud",
de har hver deres fordele, og ulæmper.

Personligt så kan jeg godt lide den faste IP, at det er en Cisco router
(har ry for at være god kvalitet) imodsætning til Speedstream der har et
flakket ry.
Jeg vil heller have mere downstream, og så have noget minder upstream
hastighed.

CC's tilbud hvor man kan hæve hastigheden for en kort tid er heller ikke
dårligt. Rygterne siger at TDC er på vej med noget ligende, men man
venter stadig på at høre mere fra TDC derom,,,

--
Ivar Madsen
news-12-04-01@milli.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-09-01 11:48

"Ivar Madsen" <news-12-04-01@news.milli.dk> wrote in message

> Personligt så kan jeg godt lide den faste IP, at det er en Cisco router
> (har ry for at være god kvalitet) imodsætning til Speedstream der har et
> flakket ry.

Men nu skal du altså give en 100 mand ekstra for Routeren.

Det fremgår faktisk ikke på siden.. Men står vistnok i en PDF fil...

Men stadig er 575 Kroner rimeligt.. Men ikke specielt billigere end andre
512/512 Kbit linier.

--
Posted from ip668.albnxx2.adsl.tele.dk [62.243.124.160]

Fra : Tournesol \(Jan Nova~

Dato : 10-09-01 20:13

> [...]

> Personligt så kan jeg godt lide den faste IP, at det er en Cisco router
> (har ry for at være god kvalitet) imodsætning til Speedstream der har et

nu er der bare den lille ting at en Cisco 677 ikke er en Cisco router.
hvis du piller den cisco farvede kasse of og fjerner metal folien vil du se
at der staar Efficient Networks paa de fleste komponenter. med andre ord er
en Cisco 677 en Speedstream router

Speedstream = Efficient Networks

og den leverer langt fra den kvalitet som Cisco er kendt for.
det er dog en ganske udemærket router til privat forbrugere (med mindre end
5-6 computere forbundet)

/jcn

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 10-09-01 20:43

In article <3b9d10a6$0$285$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Tournesol \(Jan Novak\) wrote:

> [...]
> at der staar Efficient Networks paa de fleste komponenter. med andre ord er

Nej, en 677 er en NetSpeed HomeRunner - NetSpeed blev købt i 1998 (eller
var det før?) af Cisco

--
Andreas Plesner Jacobsen | The savior becomes the victim.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 10-09-01 21:46

On Mon, 10 Sep 2001 21:13:16 +0200, "Tournesol \(Jan Novak\)"
<spam@moravia.dk> wrote:

>nu er der bare den lille ting at en Cisco 677 ikke er en Cisco router.
>hvis du piller den cisco farvede kasse of og fjerner metal folien vil du se
>at der staar Efficient Networks paa de fleste komponenter.

Står det på komponenterne, eller står det på printet? Der er ganske få
producenter at komponenter.

>med andre ord er
>en Cisco 677 en Speedstream router

Som sagt så kan du ikke med de ovenstående oplysninger du er kommet med
derage den konklusion,,,

BTW så når vi snarker om Boomtown ADSL er det også uintersant hvad der
ligger i en Cisco 677 da det er en Cisco 806 der evt. leveres med
Boomtown ADSL.

Fra : Christian Erritsø

Dato : 11-09-01 00:54

"Tournesol (Jan Novak)" <spam@moravia.dk> wrote in message
> [...]
se
> at der staar Efficient Networks paa de fleste komponenter. med andre ord

Den router der kan bestilles sammen med en Boomtown ADSL er ikke en 677, men
såvidt jeg husker en 806.

Christian Erritsø
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet"

Fra : Claus Christensen

Dato : 09-09-01 20:17

"Towli" <towli@oldboyz.dk> wrote in message
> [...]
md.
> Er det ikke det ultimativt bedste adsl tilbud i Dk??? -Er der et "catch"

Fra produktbladet:

Support er gratis de første 14 dage efter installation, og support koster
herefter kr. 150,- pr. gang.

Claus

Fra : Ivar Madsen

Dato : 09-09-01 21:52

On Sun, 9 Sep 2001 21:16:33 +0200, "Claus Christensen"
<blackhole@mail.dk> wrote:

>Support er gratis de første 14 dage efter installation, og support koster
>herefter kr. 150,- pr. gang.

Hvis det så bare er supporter der har virkeligt godt kendskab til
teknikken, og kan yde en professionel support, har adgang til opsætning
af routeren, og forstand på at sætte den op, så den kan det kunden vil
have den til at kunne, der besvares for opkaldet i løbet af 30 sekunder,
måske med et, vi ringer tilbage når en supporter bliver ledig, ikke
noget med om flere dage, ikke engang noget med om flere timer,,,
Ja, så er det måske ikke så ringe enda,,,
Store krav, tja, måske, men det er også en høj pris, der beretiger de
krav,,,

Men med de suporter jeg har mødt hos
Image/WOL
CC
TDC
Så vil jeg sige at jeg vil ikke give mere end en flad 5'er for hver
support jeg har haft med at gøre,,,

Fra : Anders

Dato : 09-09-01 22:19

Ivar Madsen skrev:

> [...]
> CC
> TDC
> Så vil jeg sige at jeg vil ikke give mere end en flad 5'er for hver

Med den indstilling, så burde Orange betale deres kunder, hver gang de
bliver ringet op...

Fra : Simon Pedersen.

Dato : 10-09-01 00:07

"Ivar Madsen" <news-12-04-01@news.milli.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> CC
> TDC
> Så vil jeg sige at jeg vil ikke give mere end en flad 5'er for hver

Men du fik dit udbyder-relaterede problem løst i alle tilfældene?

--
Mvh. Simon Pedersen

Over himself, over his own
body and mind, the individual is sovereign

Fra : Ivar Madsen

Dato : 10-09-01 05:40

On Mon, 10 Sep 2001 01:07:26 +0200, "Simon Pedersen." <spam@kokainum.dk>
wrote:

>Men du fik dit udbyder-relaterede problem løst i alle tilfældene?

Nej, det er næmlig lige precis det der er problemmet. Hos dem alle har
jeg da også mødt kompentente supporter, men med en pris på DKK 150,00
pr. support, så kan man stille store krav.

Fra : Jesper Kolding

Dato : 10-09-01 07:53

"Claus Christensen" <blackhole@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Support er gratis de første 14 dage efter installation, og support
koster
> herefter kr. 150,- pr. gang.

Tja, hvis de skelner mellem fejlmelding og support så har jeg ikke noget
problem med den ordning tværtimod.

-Jesper

Fra : Peter Brodersen

Dato : 10-09-01 08:38

On Mon, 10 Sep 2001 08:53:13 +0200, "Jesper Kolding"
<daylight@*nada-spam*mail.dk> wrote:

>Tja, hvis de skelner mellem fejlmelding og support så har jeg ikke noget
>problem med den ordning tværtimod.

Problemet er bare, at over 50% af al fejlmelding i virkeligheden
handler om support. Plus der vil være masser af tvivlstilfælde (kunden
har gjort noget forkert, men har måske ikke noget dokumentation, så
han vil hævde, at det er derfor, han skal have support, etc.)

Jeg er spændt på at se hvordan, det kommer til at fungere. Jeg tror
bare, at Den Typiske Bruger er for svær at opdrage.

--
- Peter Brodersen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 10-09-01 17:07

On Mon, 10 Sep 2001 09:38:29 +0200, Peter Brodersen
<professionel@nerd.dk> wrote:

> [...]
>har gjort noget forkert, men har måske ikke noget dokumentation, så
>han vil hævde, at det er derfor, han skal have support, etc.)

Og hvad med dem hvor opsætningen er røget sig en tur af sig selv, så
kunden har behov for support, uden at have gjort noget for at få det
behov.
Hvor mange tror du mener at det er ISP'en der har fejlen, mensupporteren
finder en (mener kunden) ubetydelig fejl, og hvor kunden så vil påstå at
supporteren har fået rettet fejlen hos ISP'en mens han/hun har snarket
med kunden,,,

>Jeg er spændt på at se hvordan, det kommer til at fungere.

Jeg forudser en masse balade pga. det.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-09-01 11:51

"Claus Christensen" <blackhole@mail.dk> wrote in message

> Support er gratis de første 14 dage efter installation, og support koster
> herefter kr. 150,- pr. gang.

jaja,,, Man kan godt mærke at TDC er begyndt at blive urolig for deres
mandskab af supportere...

Men gad vide om de så også opkræver 150 kroner,, hvis deres lort ikke
virker.. Prøv at tænkt hvor mange problemer de for med kunder. Som ringer
ind og spørger hvorfor deres adsl linie er nede,, og så bliver opkrævet 150
kroner, for at deres linie er nede

--
Posted from ip668.albnxx2.adsl.tele.dk [62.243.124.160]

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-09-01 10:07

> [...]
md.
> Er det ikke det ultimativt bedste adsl tilbud i Dk??? -Er der et "catch"

hvis du vil have den fede Router med, koster det 575,-

Fra : TBC

Dato : 10-09-01 12:45

> "Towli" <towli@oldboyz.dk> wrote in message

> md.
>

> hvis du vil have den fede Router med, koster det 575,-

Og er du i den situation som mig at PSTN/ISDN Fastnet abbonementblot er
unødigt spild af penge med selskaber som Telmore omkring, kan det være at
der ligger en skjult 100 kr ekstra der.

....Jeg er dog ikke helt sikker men vil næsten tro at det er som sådan. Har
fremsendt nedenstående mail til support@int.tele.dk og afventer svar:

"Da i nu har fået et nydeligt konkurenncedygtigt produkt med ordentligt
upload også med Boomtown ADSL, er mit spørgsmål mhp evt. skift af ISP ganske
simpelt følgende:

Er det muligt at få Boomtown ADSL uden at spilde penge på et TVUNGENT
fastnet PSTN el. ISDN telefonabbonement. - Ligesom det er muligt at bruge
kobberet udelukkende til ADSL hos andre ISP'ere. ?"

Fra : Mark Petersen

Dato : 10-09-01 13:50

"TBC" <zuriel@worldonline.dk> wrote in message news:KG1n7.9009$sk1.321301@news010.worldonline.dk...
> Er det muligt at få Boomtown ADSL uden at spilde penge på et TVUNGENT
> fastnet PSTN el. ISDN telefonabbonement. - Ligesom det er muligt at bruge
> kobberet udelukkende til ADSL hos andre ISP'ere. ?"

Nej jeg har prøvet at ringe til dem og fik at vide at jeg skal have et fastnet abb. hos teledanmark
derud over er al teknikken baseret på NE2

Mark

Fra : TBC

Dato : 10-09-01 22:56

"Mark Petersen" <news.uunet.dk@Zombie.dk> skrev i en meddelelse

> Nej jeg har prøvet at ringe til dem og fik at vide at jeg skal have et
fastnet abb. hos teledanmark
> derud over er al teknikken baseret på NE2

Ærgeligt !

Det ødelægger desværre den fordel en kundetype som jeg ellers kunne have med
et produkt som dette.

Fra : Svend Jørgensen

Dato : 11-09-01 09:54

> Ærgeligt !
>
> Det ødelægger desværre den fordel en kundetype som jeg ellers kunne have
med
> et produkt som dette.

Hvad er der galt i det ?

--
Svend

Fra : TBC

Dato : 11-09-01 10:38

"Svend Jørgensen" <svend.e@image.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er der galt i det ?

For de fleste vedkommende ingenting.

Men for en kunde som mig, der f.eks via Telmore.dk har en telefonregning der
er væsentligt mindre end alene bare det fastnet abbonement der tvungent
skulle betales, begynder det at blive en knap så begestrende og
overbevisende forretning.

Det er næppe svært at se forskellen på regnestykkerne A & B:

A. (det jeg havde et spinkelt naivt håb om)

Boomtown ADSL 475,- kr

B. (Det faktiske)

Boomtown ADSL 475,- kr/md
---
Tvungent PSTN 113.33 kr/md
eller
Tvungent ISDN 163.33 kr/md
---

Og så er der for den sags skyld oprettelsen
minimum 950,- kr for fastnetforbindelse
fra 345 til 840 for Boomtown installation
Og hvis jeg skulle router som nu: +100 kr/md

Set i lyset af disse forhold, samt at det hos min nuværende ISP pt. koster
570.- kr/md for en lignende 512/512 forbindelse Incl. router (hvilket ville
koste de 100 kr ekstra igen med Boomtown), er det FOR MIT VEDKOMMEDE
(desværre) ikke fordelagtigt eller sund forretning at skifte.

Det havde der naturligvis været hvis man kunne få Boomtown produktet ALENE
som i regnestykke A, så havde et skift tjent sig ind på 3-4 måneder

Men jeg vil godt rose TDC for ENDELIG at være vågnet op og tilbyde en
ordentlig konfiguration målrettet til private, der også giver præsentabel
upload indenfor et overkommeligt og for mange konkurenncedygtigt måneligt
beløb. -Man fik pludselig øje på den slumrende kæmpe igen.

TBC

Fra : Ivar Madsen

Dato : 11-09-01 20:16

On Tue, 11 Sep 2001 11:38:10 +0200, "TBC" <zuriel@worldonline.dk> wrote:

> [...]
>er væsentligt mindre end alene bare det fastnet abbonement der tvungent
>skulle betales, begynder det at blive en knap så begestrende og

Du husker at du ikke hjemme fra ville ringe til Telemore's dyre takst,
men til fastnet's billige takst, ikke at det er sikkert at besparelsen
er så stor at den kan betale udgiften til at have fastnettelefon, men
den vil være en besparelse,,,

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-09-01 17:23

"TBC" <zuriel@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> fastnet abb. hos teledanmark
> Det ødelægger desværre den fordel en kundetype som jeg ellers kunne have
med
> et produkt som dette.

Til gengæld er det tro mod en af de oprindelige grunde til ADSL, nemlig pair
gain

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 11-09-01 17:36

On Tue, 11 Sep 2001 18:22:50 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<hoejriis@sletdetteiname.com> wrote:

>Til gengæld er det tro mod en af de oprindelige grunde til ADSL, nemlig pair
>gain

? ikke forstået,,,

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-09-01 18:00

> ? ikke forstået,,,

En af de store perspektiver med udviklingen af ADSL var at kunne køre
data+tale på samme kobberpar og derved opnå en væsentlig bedre udnyttelse af
den sparsomme resurse

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Benny Pedersen

Dato : 14-09-01 14:37

Martin Højriis Kristensen skrev om Re: Boomtown adsl

og her er min kommentar på det:

> En af de store perspektiver med udviklingen af ADSL var at kunne køre
> data+tale på samme kobberpar og derved opnå en væsentlig bedre udnyttelse af
> den sparsomme resurse

jojo 2048/1024 kan bare ikke lade sig gøre ret mange stedder i dk, feks måtte
jeg enten droppe min isdn eller bestille en pstn mere til adsl hvis jeg
ville have mere en 512/128 :(

fwa rules

--
Benny Pedersen - Still using cpm 3.0 - and doing irc on the c64

Fra : Thomas Jensen

Dato : 10-09-01 12:43

hvilken router får man ellers ?

mvh

Thomas Jensen

Fra : Christian Erritsø

Dato : 10-09-01 15:19

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> wrote in message
> hvilken router får man ellers ?

Ingen, men et PPPoE klientprogram.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-09-01 16:09

"Christian Erritsø" <christiane@mail.tele.dk> wrote in message
> "Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> wrote in message
>

> Ingen, men et PPPoE klientprogram.

Men det behøver man jo ikke at bruge,,,... Med Windows XP, har den det
indbygget,, og som en ekstra sikkerhed deler den ikke netværk osv.. med
Internettet.. Da setup´en for forbindelsen konfirgures som man har en ekstra
netværksforbindelse.

Men man kan som tillæg få en Cisco 806, for 100 kroenr ekstra om måneden..

http://www.cisco.com/warp/public/cc/pd/rt/800/prodlit/806bg_ds.htm

Fra : TBC

Dato : 10-09-01 12:49

"Towli" <towli@oldboyz.dk> skrev i en meddelelse
> Heja
>
> Så vidt jeg kan se leverer boomtown i morgen adsl 512/512 for 475,- pr.
md.
> Er det ikke det ultimativt bedste adsl tilbud i Dk ?

Mon ikke den ære falder til www.dixa.net hvis det ellers kommer igang og
holder sig fra konkurs. - Det vil jeg F..... håbe.
ser selv frem til December

TBC