Pukkel på neonfisk
Fra : Henrik Schwarz

Dato : 09-09-01 09:15

3 af mine neon har fået en lille "pukkel" på deres mave. Det er svært at
beskrive men deres bug buler lige ud inde midt på bugen. Pukkelen er ca. 1
mm stor.
Hvad er det?? Er de gravide??

Fra : Tine

Dato : 10-09-01 16:38

Hej Henrik
Tak for dit svar om svamp. Har brugt medicinen, og indtil nu lader det til
at virke, og kun en hun er død.
Ang. neonfisk med buler, så har jeg selv haft neonfisk siden februar. Jeg
har også undret mig over buler på maver, men er nået frem til den
konklusion, at det er når de har spist meget.( Pånær én, som jeg puttede i
karantæne, da den altid havde en bule - en snylter? men intet ændrede sig i
karantænen, og den virkede sund nok ellers, så den kom tilbage i det store
akvarie).
Venlig hilsen Tine