Allergi
Fra : Tom

Dato : 09-09-01 07:22

Hej

Jeg fik så en mail i går fra nogle Coton ejere hvor manden havde allergi og
hvor det ikke havde givet problemer. Jeg har også læst andre steder at
specielt denne race er god over for allergikere.
Hvad er det som gør at nogen måske kan tåle denne hund?

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 09-09-01 07:44

"Tom" <tkc_dk@iname.com> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> specielt denne race er god over for allergikere.
> Hvad er det som gør at nogen måske kan tåle denne hund?

Jeg ved ikke spor om denne race ... men jeg ved at mange allergikere
faktisk godt kan tåle hund ... de kan være allergiske overfor utroligt
mange ting også dyr men fint tåle hund .

Det der afgør om man kan tåle hund er nemlig om der via en priktest
.... eller en dråbetest i øjet .. konstateres at man er allergisk
overfor hund ... jeg er selv multiallergiker og kan hverken tåle
gnavere, fugle , heste og utrolig mange andere ting men både prik og
dråbetest i øjet viser at jeg ikke er allergisk overfor hunde ... . så
måske kan årsagen til at manden ikke har problemer med coton ganske
simpelt være at han er allergisk overfor andre ting end lige netop
hund ..

Godsøndagshils fra Ami

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 10-09-01 13:46

Jeg ved ikke om netop den race du nævner er specielt allergivenlig. Vi har
en Golden Retreiver på andet år; jeg selv er meget allergisk overfor katte
(kan ikke være i hjem der holder kat mere end 1/2 - 1 time ad gangen), men
har ingen problemer med hunden. Vi har ganske vist trægulve i 80% af huset,
men alligevel. Men som skrevet andetsteds, få foretaget en priktest (min
priktest viste faktisk en lille reaktion på hund, men som sagt: i praksis
ingen problem), og brug din sunde fornuft.

Mvh,
Michael.