Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Forsøg i portræt
Fra : U. Pedersen

Dato : 08-09-01 23:04

hejsa.

Har netop oploadet http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=743
i et spinkelt forsøg ud i portræt af model.

U.P.
http://dk.photos.yahoo.com/luf123
http://users.cybercity.dk/~dsl23348/ (min legeplads)

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-09-01 23:43

"U. Pedersen" <ulf.pedersen@it.dk> wrote in message

> hejsa.
>
> Har netop oploadet http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=743
> i et spinkelt forsøg ud i portræt af model.
> --

Undskyld,, men det er vist ikke lige blevet så godt igen...

1.. Hendes øjne/ansigt er ikke skarpt
2.. Bekæring, for meget sort øverst
3.. Grimme farver... Dystert
4.. Forskræmt blik.

Jeg må vist sige,, prøv lige een gang mere... Stil skarpt på ansigt. Mere
kontrast og farver i portrættet. tag kun udsnit af ansigt og bryst.

Fra : U. Pedersen

Dato : 08-09-01 23:43

On Sun, 9 Sep 2001 00:42:37 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

> [...]
>

>Jeg må vist sige,, prøv lige een gang mere... Stil skarpt på ansigt. Mere
>kontrast og farver i portrættet. tag kun udsnit af ansigt og bryst.

ja det er jo netop derfor jeg har lagt det ud

men det blev desværre kun til 4 billeder i denne omgang

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=744
http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=745
http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=747

Fra : PJ

Dato : 09-09-01 15:09

Hejsa!
Du har da gode intensioner og vil noget. Du bør læse en del om portrætter
(gå på biblioteket). Da du mangler temmelig grundlæggende viden om specielt
portrætter. Du har gode modeller og muligheder - så fortsæt endelig, men
"læs" manueller inden du bruger "maskinen". Og lad dig ikke friste med at
lytte til dem, som siger noget om det med den kunstneriske frihed m.m.. Det
grundlæggene SKAL være på plads. Men alt i alt er du på vej til noget godt -
du har da god sans for billedvalg - så er det bare overførsel til det gode
"øje".
Med venlig hilsen Held og lykke fremover!
Pierre Jakobi

Fra : U. Pedersen

Dato : 09-09-01 17:00

On Sun, 9 Sep 2001 16:09:15 +0200, "PJ" <pj@post6.tele.dk> wrote:

> [...]
>"øje".
>Med venlig hilsen Held og lykke fremover!

tak