Skærme
Fijala 3554
ViewSonic 19" - 2 muligheder, hvilken?
Fra : Martin Mogensen

Dato : 08-09-01 16:01

Jeg står og skal købe en ny 19" skærm og har fundet frem til disse 2:

ViewSonic G90F 0.25 dp. til 3.290,-
ViewSonic P95F 0.25-0.27 dp. til 4.705,-

Nogen der har erfaring med de 2 modeller og som kan fortælle forskellen på
de to samt hvilken der er bedst? Er P95F de 1.415,- mere værd?

Hvordan er det lige med dpi - så højt et tal som muligt?

Martin
ICQ 108140625

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-09-01 16:15

"Martin Mogensen" <mm_2k@hotmail.com> wrote in message

> Hvordan er det lige med dpi - så højt et tal som muligt?

Nej jo lavere tal jo bedre...

dpi, er hvor store punkterne på skærmen er... fx kan man på mange skærme se
punkerte i kanterne på skærmen..

Fra : Mads Ravn

Dato : 08-09-01 22:03

Jeg har en P95F og er meget glad for den. Har et klart og flimmerfrit
billed. Kører 1280 * 1024 i 100Hz. Hvis du ellers kan leve med de to tynde
streger trinitonskærme har kan jeg varmt anbefale denne skærm. Kender ikke
den anden model, men hvis du kun skal bruge den til spil og tekstbehandling
er P95F'eren måske et overkill.

Fra : Martin Mogensen

Dato : 08-09-01 23:08

> [...]
> streger trinitonskærme har kan jeg varmt anbefale denne skærm. Kender ikke
> den anden model, men hvis du kun skal bruge den til spil og

Jeg var ikke klar over at den var med Trinitron rør, det prøver jeg bevidst
at undgå.
Nogen der kender G90F modellen? Er den også med Trinitron?

Martin

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-09-01 23:28

> Jeg var ikke klar over at den var med Trinitron rør, det prøver jeg
bevidst
> at undgå.
> Nogen der kender G90F modellen? Er den også med Trinitron?

Hvad med LG´s FLATRON 915FT-Plus ?`

Den er hverken hulmaske eller trinitron,, Det er deres eget billedrør.
Som giver fordele fra begge skræm typer.. UDEN de triber fra trinitron..

http://www.lge.com/product/product_view_eng.jsp?no=1081

Fra : Martin Mogensen

Dato : 10-09-01 12:08

> [...]
billedrør.
> Som giver fordele fra begge skræm typer.. UDEN de triber fra trinitron..

Vil egentlig bare gerne vide om G90F er med eller uden Trinitron rør, står
der intet om på deres hjemmeside. Findes der evt. en test på 19" skærme på
nettet hvor ViewSonic er med?

Martin
ICQ 108140625

Fra : Flemming Joensson

Dato : 10-09-01 23:29

> [...]
> streger trinitonskærme har kan jeg varmt anbefale denne skærm. Kender ikke
> den anden model, men hvis du kun skal bruge den til spil og

Hej Mads,
jeg har også lige fået mig en P95F - har din samme fejl i menuen som min.
Under H. Size/Position og V. Size/Position har de fået byttet rundt på
beskrivelsen - så når der står Position på skærmen så ændrer man
billedstørrelsen, og når der står Size så flyttes billedet bare.
De første par gange havde jeg ikke engang opdaget at der var en beskrivelse,
så det er ikke en grel fejl - men den skæmmer lidt indtrykket af en ellers
god skærm.

Ellers kan jeg kun erklære mig enig - det er for fed/god en skærm, hvis man
kan leve med trinitronstregerne.
Det eneste problem jeg har nu, er at billedet på monitoren er så godt at jeg
kan se en masse grafikfejl og andre skumle ting jeg aldrig lagde mærke til
på min gamle monitor fordi den tværede billedet ud i forhold til denne, hvor
billedet står klart og tydeligt i alle frekvenser og opløsninger.

/flemming

Fra : Mads Ravn

Dato : 10-09-01 18:44

Ingen fejl i min menu, men det lyder som en fejl, der er til at leve med.

Mvh.

Mads