Definition af grafik i CSS
Fra : Robin Kiszka

Dato : 08-09-01 14:50

Er det overhoved muligt at specificere et grafik filnavn i et
CSS? Jeg skal anvende to stk. grafik mange steder i mange HTML
dokumenter. En grafik angive et 'Advarsel' og den anden angive et
'Tip/Hint'. Det skulle være mest paraktisk at bruge CSS til
dette, så kan grafikken udskiftes et sted (i CSS'en) i stedet for
flere hundrede steder (i HTML dokumenter). Men den eneste jeg
finder frem til et background graphic som ikke er optimalt
opgaven. Det er også nødvendigt at grafikken er venstre justeret
og teksten flyder på højre siden af den, men ikke forneden
grafikken (håbe det er forståeligt).

mvh
Robin

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-09-01 16:20

Sat, 8 Sep 2001 13:50:20 +0000 (UTC), skrev Robin Kiszka
<robin.kiszka@frederiksberg.mail.telia.com>:

>Er det overhoved muligt at specificere et grafik filnavn i et
>CSS? Jeg skal anvende to stk. grafik mange steder i mange HTML
>dokumenter.

Nej, du kan angive placeringen med css, men ikke inkludere et
billede.

Css er kun et formateringssprog.

Du kan inkludere det med javascript eller sandsynligvis med noget
serverside.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Andreas Haugstrup - ~

Dato : 08-09-01 17:20

Robin Kiszka skrev i meddelelsen <9nd7ms$9d2$1@sunsite.dk>...
>Er det overhoved muligt at specificere et grafik filnavn i et
>CSS? Jeg skal anvende to stk. grafik mange steder i mange HTML
>dokumenter. En grafik angive et 'Advarsel' og den anden angive et

Brug din teksteditors søg og erstat funktion.
--
Andreas Haugstrup
http://www.solitude.dk

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 09-09-01 19:38

Robin Kiszka wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Det skulle være mest paraktisk at bruge CSS til
> dette, så kan grafikken udskiftes et sted (i CSS'en) i stedet for
> flere hundrede steder (i HTML dokumenter).

Det lyder som om SSI er løsningen på dit problem. Prøv at kigge her:
http://www.html.dk/tutorials/ssi/

Bedste hilsener
Jonas