Find tegnebog!
Fra : hestemassage

Dato : 08-09-01 14:39

Jeg har en labrador på godt to år, som er meget dygtig til at gå spor,
finde ting osv.
En af mine venner mistede sin tegnebog i en skov i juni 2000. Hans
datter på fire sagde, at hun havde gravet den ned, og ikke kunne huske
hvor. Vi ledte selvfølgelig længe, men jeg forsøgte ikke dengang med
hunden, fordi hun ikke kunne så meget endnu.
Da der var temmelig mange kontanter og personlige papirer i tegnebogen,
vil han selvfølgelig stadig gerne have den fundet.
Mit spørgsmål er nu: Kan en hund finde en nedgravet genstand i en
skovbund efter så lang tid? Den er sikkert ikke gravet særlig langt ned.
Datteren var kun fire år dengang, og skovbunden meget svær at grave i.

mvh. Heidi

http://www.kandu.dk/

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 08-09-01 17:50

Jeg er helt sikker på at en dygtig trænet hund, kan finde den pung, jeg
ville nok prøve med en meget øvet hund for ikke at spolere området med for
mange forgæves forsøg. Held og lykke. Gitte

Fra : Erik Poulsen

Dato : 16-09-01 19:31

Den tror jeg nu ikke på!

Når man træner hund til den slags eftersøgning, træner man dem på
menneskefærd. Denne færd aftager over tid, og efter så lang tid er der ikke
færd tilbage.

Du har en hund der er god til spor. Har du overvejet at sætte hunden på et
spor der bare er en uge gammel? Tror du den samler nogle genstande op der
har lagt på marken siden du gik spor i sidste uge?

Erik

Gitte & Thorleif <mejsen@post6.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b9a4c63$0$286$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Erik Poulsen

Dato : 16-09-01 19:33

Den tror jeg nu ikke på.

Hunde der trænes til at finde genstande i felten trænes på færden af
menneske som findes på alt vi rører ved. Denne færd aftager over tid, og
efter så lang tid som her er der ikke færd tilbage.

Der er sikkert også kommet mange nye ting med færd til i skoven. Det kan
være smidt, tabt eller blæst dertil med vinden. Skal hunden også komme med
alle disse ting?

Du skriver din hund er god til spor. Hvor "gamle" kan de være hvis du stadig
skal gå et godt spor?

Fra : Erik Poulsen

Dato : 16-09-01 19:34

UPS, det var en smutter