gammel macskærm og pc
Fra : Jakob H K

Dato : 08-09-01 00:52

Kan man bruge en ældre macskærm ala 1710 sammen med en ny PC ?

Hygge

Jakob H K

Fra : Martin Edlich

Dato : 08-09-01 01:01

In article <1eze7ro.1f3k0v21jh27awN%ingen@email.dk>,
ingen@email.dk (Jakob H K) wrote:

> Kan man bruge en ældre macskærm ala 1710 sammen med en ny PC ?

Ja.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Jakob H K

Dato : 08-09-01 01:13

> Kan man bruge en ældre macskærm ala 1710 sammen med en ny PC ?
>
> Ja.

Tak for det hurtige svar

Er der noget med at man så kun kan bruge den i bestemte opløsninger ?

Hygge

Jakob H K

Fra : Martin Edlich

Dato : 08-09-01 01:23

In article <1eze8s6.1snfmm61ni92f4N%ingen@email.dk>,
ingen@email.dk (Jakob H K) wrote:

> Tak for det hurtige svar

Vi bukker.

> Er der noget med at man så kun kan bruge den i bestemte opløsninger ?

Ja, nærmere bestemt kun de opløsninger skærmen understøtter.
Grafikkortet på PC'en har også en vis indflydelse.

Da der ikke altid er overensstemmelse mellem de opløsninger en
Apple-skærm kan vise, og det et PC-grafikkort kan generere, kan det være
der ikke er så mange opløsninger at vælge imellem.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Simon T

Dato : 08-09-01 01:31

Men du skal ikke udelukkende tro på AppleSpec, når du skal finde ud af
hvad du kan sætte den til... Jeg har haft en 1710, og den kan f.eks.
køre 1024X768 i 85Hz (og ikke de 75Hz der står på AppleSpec). Desuden
kan den f.eks. komme helt op i 120Hz hvis du skal bruge den i 640X480
eller 800X600 (f.eks. til TV). Meget nyttigt...

Med Venlig Hilsen

Simon T

Fra : Jakob H K

Dato : 08-09-01 17:09

Simon T <mac@REMOVErhk.dk> wrote:

> Jeg har haft en 1710,

Hvordan var billedet på den sammenlignet med nyere skærme ?

Hygge

Jakob H K

Fra : Simon T

Dato : 09-09-01 23:47

Jakob H K <ingen@email.dk> wrote:

> Hvordan var billedet på den sammenlignet med nyere skærme ?

Det er ganske godt i betragtning af at den kostede 1000,-. Det er et
Sony billedrør der sidder i, og det er der intet at udsætte på. Der er
engang imellem brug for at justere lidt mere end lys/kontrast, og så er
det lækkert at ADB-forbindelsen gør det muligt at sætte alting vha.
skærm-kontrolpanelet. Ikke at det er så væsentligt hvis den skal til en
PC (eller en nyere Mac), men det er en sej feature...
Generelt er det en rigtigt lækker skærm (hvis man kan leve uden den der
"ny-skærm"-følelse - eller selvfølgelig _helt_ flade skærme). Jeg har nu
to 20" multiple skærme der også har en del år på bagen. Men i forhold
til at skulle ud og betale 2 X syv-otte tusind, er de helt i top.
Apple-skærme går jo heller aldrig helt af mode...

Med Venlig Hilsen

Simon T