problemer problemer.......
Fra : schiøtt

Dato : 07-09-01 21:11

Hej Ng!
Jeg har et stort problem som jeg håber at i kan hjælpe mig med at løse.
Jeg har 3 katte: 1 voksen hankat der er kastereret, 1 voksen hunkat som er i
løbetid, og 1 ca 7 mdr. gammel killing, som efter min og dyrlægens
opfattelse er en hunkat.
Mit problem lyder således: efter at min voksne hunkat er kommet i løbetid,
er det som om killingen er begyndt at gå og strinte! Kan hunkatte det????
det er sket flere steder, både på mit tøj og på gardinerne, og sikkert også
andre steder.
håber der er nogen der har mere forstand på dette end jeg, for jeg er
forvirret!

hilsen Schiøtt

Fra : Helle Andersen

Dato : 07-09-01 21:28

"schiøtt" <schiott@fakse.dk> wrote in message news:3b992a30$0$9442$4d4eb98e@news.dk.uu.net...
> [...]
> andre steder.
> håber der er nogen der har mere forstand på dette end jeg, for jeg er

Ja, hunkatte kan godt strinte. Hun strinter for at
territoriemarkere. Hun har behov for at hæve sin
status, nu hvor din anden hunkat er i løbetid og det
er en form for protest imod den ældste hunkats
dominans. Jeg vil absolut råde dig til at få dem
begge kastreret så hurtigt som muligt, for deres
magtkampe vil sandsynligvis fortsætte og måske
blive værre og kan evt. ødelægge deres forhold til
hinanden.
--
Hilsen Helle
http://home19.inet.tele.dk/kat/

Fra : Blue & White

Dato : 09-09-01 13:11

Er du sikker på at det er den anden hunkat der strinter?
Hos min hunkatte er det den der i løbetid der strinter.
Hvorfor de strinter er jeg ikke sikker på - det er heller ikke dem alle der gør det, men det er mere udbredt end mange ved at hunkatte strinter i deres løbetider. Det lugter ikke så slemt som når hankatte strinter, så måske mærker man det ikke¨hvis katten går ude...
Det nemmeste at gøre (hvis hunkatten ikke skal bruges i avl) er at få den kastreret når løbetiden er overstået - ellers burde strinteriet kunne holdes i ave med p-piller.
mvh Camilla/korat
mail@korat.dk
http://www.korat.dk

Fra : Birgitte

Dato : 09-09-01 16:43

Sjovt nok du siger, at det er den hunkat der er i løbetid, som strinter....
Jeg har en' af slagsen også.
En' af vores skovkatte hunner strinter alle vegne når hun er i løbetid...
strint og strint, det er mange små søer, men sandelig også op af dørkarme,
bordben, vindueskarme osv..
Mange miauuer fra Birgitte
DK. True Trust
www.truetrust.dk