win2000 og win98se netværk
Fra : peter skallebæk

Dato : 07-09-01 16:14

Jeg har et problem med mit netværk efter inst. af Win2000 på den ene
maskine. Jeg har fået oprettet netværk mellem maskinerne (hub) og de kan "se
hinanden". Og kan godt lave deling på mapper på min hd. Men jeg kan ikke
gøre det på hele drevet . hvad gør jeg forkert

Fra : MiG

Dato : 08-09-01 16:18

Hvis jeg har forstået dit spørgsmål rigtigt kan du altså ikke dele et helt
drev på win2k??

Det er fordi at alle drev i forvejen er delt. Det er til administrative
formål, d.v.s. at du skal have administrator rettigheder for at gå ind på de
forskellige dreve fra andre maskiner...

Drevene er delt med $.

Du skal gøre følgende for at gå ind på et af dine drev. Gå ned i Start og
Kør og skriv: '\\computernavn\c$' for at gå ind på C:\.

Her er 'computernavn' endet det navn du har tilgivet computeren eller dens
IP...

Håber jeg har kunnet hjælpe :)

--
Clark Knøsen

Fra : Regnar Ingversen

Dato : 10-09-01 19:01

Hvert drev er påforhånd delt af Windows NT/2000 som en skjult deling med
rettighederne til Administrators.

Men du kan sagtens oprette en ny deling med et andet navn end C$, D$, E$
(dvs. flere navne til samme deling, men rettighederne kan være forskellige).

-Regnar Ingversen