Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fuji super CCD - noget værd?
Fra : Kenn Gerdes

Dato : 07-09-01 15:23

Er der nogle der har praktisk erfaring med subject? - Er denne super CCD
bedre end en alm. CCD og kan det ses på billederne?

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes
--
Gør det du er mindst ringe til,
det gør vi - Danske Bank

Fra : Tigeren

Dato : 07-09-01 20:45

Jeg har et Fuji Finepix S1 Pro. Det er helt sikkert et kamera jeg varmt kan
anbefale, men prisen er lidt pebret. Man hører en del om det er snyd at de
har præsenteret kameraet som et 6.1 megapixel kamera, da det i princippet
kun er 3.3 megapixel. Du kan læse om SuperCCD og se test billeder på
dpreview.com under galleries. (Se under Fuji Finepix S1 Pro).

Mvh

Lasse

Fra : Dr. Ralph

Dato : 08-09-01 02:32

> [...]
>kun er 3.3 megapixel. Du kan læse om SuperCCD og se test billeder på
>dpreview.com under galleries. (Se under Fuji Finepix S1 Pro).

Må jeg spørge dig, om du bruger S1 pro til amatør- eller prof-brug ?

Overvejede du Canon E30 og Nikon D1H inden dit køb - elller var du
sikker i dit valg ?

Jeg har selv overvejet dette kamera til avanceret amatør brug, da jeg
fik et ualmindeligt godt tilbud på det.

Men at den ikke går lavere end ISO 320 afholdt mig fra det.

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@SPAMmail.com
Remove "SPAM" when mailing me.

Fra : Tigeren

Dato : 08-09-01 20:02

Hej Igen

Jeg bruger kameraet til Avanceret amatør brug. Jeg var egentlig ikke sikker
i mit valg. Jeg havde et Sony Cybershot dsc-f505 som blev stjålet fra mig.
Jeg fik tilbudt Fuji finepix kameraet til en favorabel pris pga. en lille
fejl. Jeg har desværre en prik på CCD'en, men det er noget jeg kan leve med.
Har ikke prøvet at rense det endnu. Det kræver vist lidt mod og en del
tålmodighed. Da jeg altid har haft en lille drøm om sådan en tingest, ja så
måtte jeg bare eje det.

Mvh

Lasse