Fysisk netværk
Fra : Peter Kold

Dato : 07-09-01 11:53

Jeg har trukket netværk i mit hus. Dåserne er sat op, men jeg har ikke noget
panel til krydsfelt (hvor skaffer man sådan et billigt?). Derfor er planen
lige nu at terminere hvert kabel med et RJ45 i en hub. Spørgsmålet er så:
Skal kablet fra stikket til "krydsfeltet" være krydset eller ej?

Ved du hvor man kan finde en helt "down to basics" guide??

Mvh,
Peter Kold

Fra : Kim Jensen

Dato : 07-09-01 12:54

> [...]
> lige nu at terminere hvert kabel med et RJ45 i en hub. Spørgsmålet er så:
> Skal kablet fra stikket til "krydsfeltet" være krydset eller ej?

Hvis du har trukket kablerne som en elektriker ville gøre det, skal kablerne
ikke være krydset. Og du kan sagtens bruge en almindelig hub/swicth til at
samle hele skidtet.

mvh
Kim Jensen

Fra : Peter Kold

Dato : 07-09-01 13:30

> [...]
kablerne
> ikke være krydset. Og du kan sagtens bruge en almindelig hub/swicth til at

Hvordan ville en elektriker trække dem??

Fra : Kim Jensen

Dato : 07-09-01 15:10

> kablerne
> Hvordan ville en elektriker trække dem??

Ja, det må elektrikeren jo vide. Jeg ved bare, at de installationer som er
blevet lavet de steder jeg arbejder, fungerer på den måde.
Almindelige PDS-stik ført ud i rummene med et tilsvarende stik i
krydsfeltet.

mvh
Kim Jensen

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 07-09-01 15:35

"Peter Kold" <peter@kolds.dk> wrote in message
> planen
> så:

> kablerne
> >
> Hvordan ville en elektriker trække dem??

Som stikket foreskriver ;)
Der er på Lexcom connectoere optegnet på siden af hvordan man skal samle det
(der er 2 standarder vist på stikket og kan ikke liiige på stående fod huske
hvad for en der er mest udbredt men det kan du se på kabling.dk)

/Dennis

Fra : Cubus

Dato : 07-09-01 17:34

> Jeg har trukket netværk i mit hus. Dåserne er sat op, men jeg har ikke noget
> panel til krydsfelt (hvor skaffer man sådan et billigt?).

Eksempel på en simpel patchbox:

http://www.lk.dk/Branche-info/kundeservice/katalog/html/208K9010.html

>Derfor er planen
> lige nu at terminere hvert kabel med et RJ45 i en hub. Spørgsmålet er så:
> Skal kablet fra stikket til "krydsfeltet" være krydset eller ej?

Ej, det vil sige lige igennem, ens i begge ender.

http://www.brinck.dk/patch.htm

http://www.combsnet.com/cable/index.html

--
Cubus