Døde røde neon - update
Fra : Martin Sørensen

Dato : 07-09-01 09:20

OK, for fremtiden kommer alle nye fisk i karantæne, i mindst en uge!

Vi har nu efter knap 2 uger mistet 8 af vore 9 røde neon; den sidste ser ud
til at overleve. Og alle andre fisk lader til at være ok. Vi ved stadig ikke
hvad det var, men mønsteret var at dag 1 var en fisk ok, dag 2 spiste den
ikke, dag 3 døde den. Se tråden "Alger og døde røde neon".

Nu er så spørgsmålet: Hvor lang tid skal vi vente før vi anskaffer flere
røde neon til at holde den overlevende med selskab? De har det jo bedst i
flok, men jeg vil helst være fri for at fiske dem op en efter en.

mvh

Martin Sørensen

Fra : ole larsen

Dato : 07-09-01 16:38

Martin Sørensen skrev i meddelelsen
<3b988354$0$600$d40e179e@nntp02.dk.telia.net>...
> [...]
>røde neon til at holde den overlevende med selskab? De har det jo bedst i
>flok, men jeg vil helst være fri for at fiske dem op en efter en.

Tror nok at du med fordel bør ændre til 3 uger. Men hvad med den (svagligt
hvidlige) misfarning af bagkroppen jeg nævnte ?

Ole

Fra : SantAna Sørensen

Dato : 08-09-01 21:13

In article <QU5m7.3426$9V5.212089@news000.worldonline.dk>, "ole larsen"
<oleNOSPAMtan@nospam.dk> wrote:

> Tror nok at du med fordel bør ændre til 3 uger. Men hvad med den (svagligt
> hvidlige) misfarning af bagkroppen jeg nævnte ?
>
> Ole

Det har jeg ikke kunnet se. Mener du vente tre uger mere?

Martin

Fra : ole larsen

Dato : 07-09-01 22:14

SantAna Sørensen skrev i meddelelsen ...

>Det har jeg ikke kunnet se. Mener du vente tre uger mere?
>
>Martin

OK, det var blot et bud ( den hvidlige belægning af bagkroppen)
3 uger er et kvalificeret bud, da nogle sygdomme har en 3 ugers
inkubationstid.

Ole

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 07-09-01 20:11

"Martin Sørensen" <mas@maerskdataspam.dk> wrote in message
> [...]
> røde neon til at holde den overlevende med selskab? De har det jo bedst i
> flok, men jeg vil helst være fri for at fiske dem op en efter en.

Hej Martin.
Beklager, men jeg kan ikke svare dig på dit spørsmål. Jeg vil bare lige sige
at det virker som om det er noget som er ude at gå. Jeg mistet jo lige mine
kampfisk, og måtte gøre kort process på en gubby. Men resten af fiskene
virker helt ok, og lever i bedste velgående.....
Et godt råd når du skal købe nye fisk. Stild spørsmål. Er alle akvarierne i
butikken koblet sammen så de får samme vand igennen alle akvarierne, eller
de delt op, med separat vandtilførsel.
Er de koblet sammen, så undersøg lige om der ligger døde fisk i nogle af
akvarierne, for dersom det gør det, kan det give problemer. Er det separat
vandtilførsel, så skulle det være nok at kontrollere tanken dinen fisk
kommer fra.
Og selv om det kan være vanskelig, så forsøg så vidt mulig at pege ud de
fisk du vil have, og forsikre dig at du får netop de fisk. Undersøg dem
visuelt, svømmer de hurtig, eller ser de lidt sløje ud, osv..... Dette
sammen med karantæne, skulle sikre dig mod at måtte samle op fiskene en for
en......
Hilsen Ditte