Tævenavne
Fra : Winther

Dato : 07-09-01 08:39

Hejsa NG

Er der nogle gode forslag til hundenavn der skal starte med E. Det er til en
schæfertæve.

På forhånd tak.

Vh. Winther

Fra : coppi

Dato : 07-09-01 08:51

"Hej.

Det bedste jeg ved er nye navne.

hvad med Estonia eller Estrella.

Hvis I vil så prøv at låne en italiensk ordbog på biblioteket, italienerne
har utrolig mange smukke ord.

Lad os nu endelig vide hvad I vælger

coppi ( også italiensk , for længst afdød cykelrytter )

Fra : Alex Linaa

Dato : 07-09-01 10:20

"coppi" <annie321@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> "Hej.
>
> Det bedste jeg ved er nye navne.
>
> hvad med Estonia eller Estrella.

Estonia?? - Leder det ikke tankerne lidt for meget hen på et vist skib der
sank?

Jeg vil foreslå "Emma". Det skal ud over at være lidt cute, også være et
navn der er til at holde ud at kalde. Jeg ville f.eks. nødigt stå og råbe
"Emanuella" ud over mine nærmeste omgivelser, når kræet har fået lyst til en
springtur

venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : coppi

Dato : 07-09-01 22:20

"Alex Linaa" <@nospam@a@linaa.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> sank?
>
> Estonia er faktisk også det engelske navn på Estland.
coppi

Fra : Alex Linaa

Dato : 10-09-01 08:23

> [...]

Jo da, jeg skrev også blot hvad navnet ledte mine tanker hen på, ikke hvad
det betød.

Generelt er jeg klart tilhænger af, at man giver hunde navne med 2
stavelser. Det _ER_ nemmere at kalde.

Venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 07-09-01 09:17

"Winther" <Falk-Petersen@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa NG
>
> Er der nogle gode forslag til hundenavn der skal starte med E. Det
> [...]

Tja jeg kunne finde på at kalde hende Erna eller Evita ...

MVH Ami

Fra : Anne Mette Mørup

Dato : 07-09-01 09:39

Her er også lige et forslag.
Kig ind på denne adresse, der er noget at vælge imellem:

http://www.petrix.com/dognames/

Hilsen Anne Mette

Fra : ULLA MORTENSEN

Dato : 07-09-01 14:39

Jeg syntes den skal hede EVA
Kærlig hilsen Ulla

Fra : Janni

Dato : 07-09-01 17:38

Her er alle de navne jeg har i min liste med E. JEg har altså ikke sorteret
i dem, så der er både tæve- og hanhunde navne.

EAGLE
EASY
EBBA
EDDA
EDMUND
EDWARD
EGO
EGON
EKKO
ELENA
ELINA
ELIZA
ELLA
ELLIOT
ELVIS
EMIL
EMILIE
EMMA
EMMELINE
ENNO
EROS
ESA
ESAU
ESKILD
ESMERALDA
ESRA
ESTELLA
EVITA

Fra : Stine

Dato : 07-09-01 20:36

En af schæferhvalpene , der hvor jeg træner, er en tæve der hedder Epo.
* - og det passer til hende
Ellers er her et par forslag ( fundet i en Italiensk-dansk ordbog - så at
der er andre end jeg der finder ideer der *G* )
Etruska
Etra
Estro
Evo
Essa
Era

Held og lykke med navnet
Stine

Fra : Tommy Norling Peders~

Dato : 17-09-01 17:18

Hva med Ebba eller Ebby.

Hilsen Louise.

Fra : Millie

Dato : 18-09-01 13:54

http://www.milkova.dk/navne.htm#d-f

http://hjem.get2net.dk/hans_kudahl/navne.htm

http://home13.inet.tele.dk/rucairn/prog/uk/navne/navnvalg.html

hilsen Millie

Fra : Miki Hoe

Dato : 22-09-01 17:02

Da nogle af vores venner har en Newfoundlænder kennel, er jeg tit med til at
komme med forslag til de nye hvalpes navne...

Jeg gør det at jeg finder en ordbog (oftest den engelske, men tyske og
spanske er også behjælpelige) og så finder jeg siden med det pågældende
startbogstav... Det har givet nogle gode resultater!

-miki-