hiver sting ud.....
Fra : Sabina Hertzum

Dato : 07-09-01 07:39

øv.... dum dum dag...... her har jeg i to ikke have en eneste "kattesygedag"
og så sker det....

rasmine blev sterriliseret i onsdags.... alt virkede fint... jeg fik en
groggy mis hjem.... hun lod til at have det rimelig ok og jeg havde lavet en
lille "trøje" så hun ikke kunne trække for meget i trådene..... skæben ville
dog at den lille frøken viklede sig ud af den i nat og har hevet 4 sting
ud.... øv øv øv...... hun virker ellers ok og såret virker ikke betændt
eller på nogen måde ømt..... det gaber dog med et lile hul på godt 1 cm.....
min dyrlæge kunne tage os i eftermiddag kl 13.... så der suser vi afsted..

er der nogen af jer der kender til problemet ( det er der sikkert)
hvad kan jeg forvente dyrlægen gør??
undskyld hvis det virker en smule overpyldret... men min lille mis må da
ikke have det sådan
--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : Jensen

Dato : 07-09-01 07:59

Hej Sabine

Ihh.. hvor jeg kender til katte der hiver sting ud ... Nu da vores hunmis
blev opereret for cancer og fik 35 sting, så fik hun krave på, netop så hun
ikke kunne nå...
Den var skide træls at have på, men man er vel super smidig, så tilsidst
kunne hun nå de sidste 5-6 sting, som hun trak ud.... Det var ikke så godt
og en tur forbi dyrlægen, rense sår, men der var ikke noget at gøre ved det,
så hun fik bare en større krave på... mindst en det ville passe en sct.
bernard hund *s*... det hold hende fra stingene et par dage... dvs indtil
hun "kravlede" ud af kraven... men så dyrlægen lod det bare være... det var
på 8' dagen efter operationen, så de skulle alligevel snart pilles ud. Der
gik desværre betændelse i såret der hvor hun havde pillet stingene ud og
slikket sig meget

Det var jo godt nok et sår der var "gammelt" sår i forhold til Rasmines.
Jeg ved ikke om dyrlægen syer det sammen igen, jeg tvivler dog.... men bed
om at få en krave til hende så hun ikke kommer i det...

Hilsner Joy

Sabina Hertzum <sabina@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:C0_l7.3117$9V5.199441@news000.worldonline.dk...

Fra : Eva Schmidt

Dato : 07-09-01 08:32

Jeg har 2 gange fået hunkatte neutraliseret og ingen af gangene har det
været nødvendigt med krave eller andre foranstaltninger.
Min dyrlæge syr simpelthen, så der ingen sting er at få fat i!!
Jeg ved ikke, om andre dyrlæger bruger hendes metode, jeg synes den er alle
tiders, da katten slipper for at gå rundt med den ubehagelige krave!

mvh Eva

Fra : Eva Schmidt

Dato : 07-09-01 11:54

Vil lige tilføje, at kattene heller ikke har skullet til dyrlægen, for at få
stingene taget, de forsvinder af sig selv!!

mvh Eva

Fra : Lene

Dato : 07-09-01 08:39

Sabina Hertzum wrote:

Hej Sabina...

> .
>
> er der nogen af jer der kender til problemet ( det er der sikkert)
> hvad kan jeg forvente dyrlægen gør??

Dengang Kasmira var blevet steriliseret mente hun også, at hun sagtens selv
kunne fjerne de sting. Og det gjorde hun så...Hun fik dem alle undtagen 1 hevet
ud dagen efter hun kom hjem. Jeg ringede selvfølgelig til dyrlægen, som kunne
berolige mig med, at hun var syet i flere lag, og at det kun var de yderste hun
selv kunne fjerne. Hun sagde, at jeg ikke skulle være bange for, at missens mave
pludselig sprang op. Jeg skulle komme derned, hvis såret gabte og på andre måder
så grimt ud...Men det gjorde det heldigvis ikke.
Det lykkedes aldrig Kasmira at få fjernet det sidste sting, så det var hun nede
at få gjort hos dyrlægen, da det var på tide : -))
Zia var til gengæld artig og gjorde ikke sin mor bekymret ved at sidde og bide
sigselv i maven :- )) Så hun havde dem alle endnu, da de skulle fjernes :- )
Jeg ved heller ikke, om dyrlægen syr Rasmine sammen igen eller hvad...Miras sår
gabte jo ikke, og så meget fint ud, så vi skulle jo ikke ned med hende igen. Det
hjalp også på min bekymring, at hun var syet sammen i flere lag, og at det ville
være umuligt for hende at fjerne flere sting selv :- )

> undskyld hvis det virker en smule overpyldret... men min lille mis må da
> ikke have det sådan

Jeg synes ikke at det er pyldret...Jeg fik det god nok også skidt, da jeg så, at
hun selv havde fjernet stingene....Puh ha, jeg er ikke ret god til sådan noget
:- )
Held og lykke med det :- )

> --
> knus sabina

Knus fra Lene

Fra : Heidi Høegh

Dato : 07-09-01 09:03

> [...]
> hvad kan jeg forvente dyrlægen gør??
> undskyld hvis det virker en smule overpyldret... men min lille mis må da

Hej Sabina

Ja du kan tro jeg kender til problemet. Da vores kat blev neutraliseret, hev
hun alle sting ud på nær tre inden der var gået et døgn. Jeg var over
bekymret og holdt øje med hende konstant men alligevel skete det.
Jeg kontaktede dyrlægen der kunne berolige mig med at katte heler utroligt
hurtigt, og at de ofte pillede stingene ud, og jeg i øvrigt bare skulle
holde øje med hendes velbefindende og stingene selvfølgelig.
Der skete ikke mere, hun helede helt fint op, og der kom ikke betændelse
eller noget.
Det er nok en god ide at tage til dyrlæge lige som du har tænkt dig for en
sikkerheds skyld, men hvis der ikke er betændelse eller lignende tror jeg
ikke hun gør noget ved det.

God bedring, jeg håber det bedste.

Masser af hilsner fra
Heidi Høegh

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 07-09-01 13:05

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> wrote in message

så har vi været afsted.....
dyrlægen var lettere chokeret over det hul hun havde fået lavet.....( det
var faktisk 2½ cm da han fik fat i det) så hun fik tre sting mere.... lige
så meget fordi det vædskede ( det havde jeg ikke opdaget fordi jeg ikke
ville begynde at trykke på det )
lige nu er hun lettere betuttet.... tøffer stille rundt i lejligheden og
virker meget træt....
hun fik noget kløestillende så mon ikke hun kan lade såret være til i aften?
jeg aftalte med dyrlægen at hvis hun begyndte på noget som helst med maven
så fik hun krave på med det samme....

han var faktisk også ret overrasket... har aldrig i hele sin karriere
oplevet det var nødvendigt med krave til en kat... men hvad... engang skal
jo være den første

Fra : Gitte J.L

Dato : 07-09-01 17:55

Freja fik også krave på, da de tidligere ejere havde fået hende steriliseret.
Hun lavede nemlig også et godt hul på sig selv, ved at hive i stingene, og det
vædskede meget, så de måtte have hende syet igen ... måske det er derfor, at hun
idag reagerer enormt aggressivt, når hun er ved dyrlægen. De to gange, vi endnu
har været afsted, har hun revet dyrlægen til blods ... sidste gang gjorde hun
det allerede før transportburet var åbnet. En lille hvid pote fløj i rasende
fart ud gennem gitteret og satte et tydeligt mærke på den "rette" håndryg
-Gitte

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 09-09-01 21:42

"Gitte J.L" <gjlo98@hum.auc.dk> wrote in message
> [...]
>rasende fart ud gennem gitteret og satte et tydeligt mærke på den "rette"

rasmine tog det forbløffende pænt og har utroligt nok tilgivet mig MEGET
hurtigt.... selvom det var mig der har taget hende derned... mig der holdt
hende da hun blev syet sammen igen.... så har der absolut ikke været
noget.... hun ææælsker at blive nusset på maven... selv nu hvor man kunne
forestille sig at det gjorde lidt ondt...... det eneste hun brokker sig over
er pillerne.....
selv transportkassen som man kunne forvente blev hadekassen har hun elsket
at ligge inden i..... hun har dog ikke fået lov at komme derind med kraven
på*G* hun kan ikke helt finde ud af det så vores overdækkede kattebakke så
også uden låg*G*
hun får løftet kraven op så hun sidder fast mod loftet...... en ENORMT
ynkeligt syn.... øv hvor har jeg ondt af hende...... stakkels mis.....

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 07-09-01 18:51

Hej Sabina
Sikke noget, her sad jeg og tænkte at du skulle
skabe "ny mode" for kattebasserne, men det er
typisk at de kræ skal lave rav i den, og Rasmine
har jo altså nogle "ballade-gener" ekstra, jeg håber
at det lykkes at holde hende fra "optrævlings-arb."
ellers er der andre muligheder end tråde, bl.a. at
lime eller sætte "hæfteklammer" i, hvis du presser
mig hårdt vil jeg tilstå at gunden til at jeg ved det
er Rasmine's mor Banja, det var nu ikke fordi hun
pillede trådene ud, det var en ny type tråd dyrlægen
brugte, og den gav en allergisk reaktion, så det var
ikke "ballade-generne" der slog igennem, men det
gør de så tilgengæld på mange andre måder.

hilsen
Marianne

Hellemose Somali
marianne@hellemose.dk

SOME PEOPLE HAVE LIVES - OTHERS HAVE CATS

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 09-09-01 21:38

--

"Marianne Hellemose" <skatkat@telefona.dk> wrote in message
> [...]
> at det lykkes at holde hende fra "optrævlings-arb."
> ellers er der andre muligheder end tråde, bl.a. at

hendes tre sting har holdt indtil nu..... og hun render i øjeblikket rundt
uden kraven på..... ellers har hun haft den tpå de sidste to dage..... hun
bliver bare SÅ ynkelig og sidder nærmest bare og kigger ud i luften eller
hænger på os....
uha man føler sig ond når det er
men jeg satser på at hun holder den lille mund fra de sidste tråde......

> [...]
> brugte, og den gav en allergisk reaktion, så det var
> ikke "ballade-generne" der slog igennem, men det
> gør de så tilgengæld på mange andre måder.

hehe*G* det har du helt ret i.... hun holder os på tæerne.....
det lader iøvrigt til at vi har fundet _foderet_.... RC indoor..... de er
begge vilde med det og der er klare fordele når de nu er 100% indekatte....
( odor reduction og optimal energi....)
så det er vist hvad vores "eksperimenteren" er endt med)