Et lille træningsspørgsmål
Fra : Aino

Dato : 07-09-01 07:46

For et stykke tid siden lærte jeg Pumba at ligge på siden/død/'bang'.
Det er også på plads, omend vi stadig træner lidt sikkerhed i øvelsen.
Engang imellem, især hvis vi er på en skråning, ender han i stedet på
ryggen, hvor han ligger og 'vrikker' frem og tilbage med stor nydelse,
medens han med hovedet forrest kurrer lidt nedad. Jeg ignorerer det, og
venter til han til sidst lægger sig.

Imidlertid ville jeg da gerne udnytte denne ide, og sætte en kommando
på, især fordi han jo åbenlyst nyder det.

Spørgsmålet er nu: Er det bedst at give kun håndsignalet for 'bang', og
hvis han lægger sig på siden skynde at sige lydsignalet og rose, medens
hvis han gnubber ryg, sige [et eller andet godt lydsignal, jeg er ved at
løbe tør for ideer til ord, der ikke lyder for ens] og rose. På den måde
roser jeg jo faktisk selvom han gør noget andet end det, jeg
Eller er det bedre at vente og først få 'bang'-kommandoen helt på plads.
Men så tilbyder han jo ikke længere den nye opførsel, jeg gerne også vil
kunne belønne.

Jeg vil lige bemærke, at det ikke behøver at skulle læres hurtigt, og at
vi ikke vil træne det intensivt.
--
Mvh Aino

Never trust anything that can think for itself if you can't see where it
keeps its brain. - Mr Weasley