Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
High speed fotografi
Fra : Niels Ebbesen

Dato : 07-09-01 01:29

Jeg har fundet et par spændende web-sites, der handler om High Speed
Photography, der kan virkelig laves spændende billeder på 1:1000 sek og
1:2000 sek.

Jeg ærger mig stadig over, at jeg i sin tid solgte mit højvolt Elincrome
flaschanlæg, det kunne lave flaschglimt på en 1:10.000 og 1:20.000 del sek.

Nå men kik selv.

http://www.pacsci.org/public/education/gallery/high_speed_photos/student_photos.html
http://www.pacsci.org/public/education/gallery/high_speed_photos/fpaper.html
http://dspace.dial.pipex.com/town/place/xcj80/

Fra : Kim Østrup

Dato : 07-09-01 06:45

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> skrev i en

> Jeg har fundet et par spændende web-sites, der handler om High Speed
> Photography, der kan virkelig laves spændende billeder på 1:1000 sek
og
> 1:2000 sek.

Hej Niels

Dine links virker vist ikke helt - de 2 kan ikke finde en server, og på
det tredie kommer der ingen billeder på på min pc - og ja, jeg bruger IE
og er ikke Maconianer

> Jeg ærger mig stadig over, at jeg i sin tid solgte mit højvolt
Elincrome
> flaschanlæg, det kunne lave flaschglimt på en 1:10.000 og 1:20.000 del
sek.

Ok - det er hurtigt - min SB-28 kan "kun" klare 1/8700 sek - men jeg kan
tilgengæld ha´ den med overalt.

> Nå men kik selv.

Ja, men....

Mvh

Kim

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 07-09-01 09:53

"Kim Østrup" wrote:

> Dine links virker vist ikke helt - de 2 kan ikke finde en server, og på
> det tredie kommer der ingen billeder på på min pc - og ja, jeg bruger IE
> [...]

Det er fordi de er så lange, ar de er blevet delt i to linier, så du er
nødt til at kopiere dem manuelt over i browserens "lokation" feldt.

Fra : Lærke Borch Posselt

Dato : 08-09-01 10:51

Hej Niels!
Tak for endnu et par spændende links!
Du skrev engang om din egen linkside, men den kan jeg ikke finde ...

Venligst,
Lærke.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 08-09-01 12:16

"Lærke Borch Posselt" wrote:

> Du skrev engang om din egen linkside, men den kan jeg ikke finde ...

Jeg har kun et site med links til søgemaskiner og søgbare databaser, den
er der et link til i min signatur, jeg har vist nok luftet at jeg vil
lave en underside til mit photo-gallery med udvalgte foto link, men det
bliver nok først til vinter jeg kommer igang med det projekt.

Jeg er nemlig af den opfattelse, at en link-side, ikke bare skal værre
en masse link, hvor brugerne kan prøve lykken, der skal skrives en god
og saglig beskrivelse af hvert enkelt link, og det tager tid.

Der findes faktisk flere søgemaskiner med focus på foto, det er jo et
godt sted at begynde:

http://www.photolinks.com - stor international service

http://www.fotogalleri.dk - en mindre dansk portal

Man kan gratis tilmelde sit web-site begge steder, så hvis man driver et
foto-site, så bør man faktisk lige gøre sig den ulejlighed at lave en tilmelding.