TeleDanmark Bredbånd Fast IP
Fra : Tommy Ketscher

Dato : 06-09-01 23:14

Jeg har lige bestilt Bredbånd hos teledanmark og har bestilt den med fast
IP, men nu kommer jeg i tvivl.
Jeg har 3 PC èr som jeg vil have på nettet skal jeg have så have en router
få at for det til at virke. P.S. jeg har en switch til de 3 PC èr

Fra : Hauge

Dato : 06-09-01 23:53

Hejsa

"Tommy Ketscher" <tommy@edbfreak.dk> wrote in message
> Jeg har 3 PC èr som jeg vil have på nettet skal jeg have så have en router
> få at for det til at virke.

Ja det skal du, se evt. svar til tråden "TDC BB flere dyn IP'er." fra den
02.09.2001

Mvh Hauge

Fra : Christian Erritsø

Dato : 07-09-01 01:49

> [...]
> Jeg har 3 PC èr som jeg vil have på nettet skal jeg have så have en router
> få at for det til at virke. P.S. jeg har en switch til de 3 PC èr

Hvis du ikke vil investere i en router, så kan du sætte et ekstra netkort i
den ene maskine og lade den være router/server for de andre maskiner. Det er
ikke en særligt fiks løsning, og den kræver at dit styresystem kan håndtere
det.
Så hvis du ikke skal bruge den faste IP til noget specifikt, så ville jeg
ændre din bestilling til at omfatte flere dynamiske IP-adresser i stedet.

Christian Erritsø
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet"

Fra : Svend Jørgensen

Dato : 07-09-01 09:46

> [...]
> Jeg har 3 PC èr som jeg vil have på nettet skal jeg have så have en router
> få at for det til at virke. P.S. jeg har en switch til de 3 PC èr

Se også tråden Anbefaling af router til BB, 05-09-2001

Fra : Steen

Dato : 08-09-01 11:55

Der er ingen grund til router eller fast IP... hvad vil du bruge den til..
når du kan få IPer til alle dine maskiner i stdet og så bruge din switch..
???

HVis det er fordi du vil noget til at pege på en FTP eller lignende kan
DYNIP.com anbeafles.. som alternativ.. virker upåklageligt

Steen

Fra : jakobl

Dato : 08-09-01 22:09

Er det ikke fedt nok med en router (f.eks TDCs dl-704) til at fungere
som gateway/firewall? Der er vel ingen problemer med den eller hvad? Jeg
spørger uden at vide det?

Hvad med den samme router og VPN? Is it safe? Så vidt jeg kan se
understøtter den ikke IPsec, gør det så meget? Oder Was?

http://www.kandu.dk/

Fra : Bent Nielsen

Dato : 10-09-01 22:17

jakobl skrev:

> [...]
>
> Hvad med den samme router og VPN? Is it safe? Så vidt jeg kan se
> understøtter den ikke IPsec, gør det så meget? Oder Was?

Du kan da også bruge en Longshine ADSL router med 4 port 10/100 den er
400 kr bilige end den som er fra TDC og du kan se mere om den på
http://www.longshine.de/produkt/Router/883r-dsl-4f.htm

Jeg er tilfreds med den jeg har. Kan lave setup fra web eller telnet alt
efter ønske.
Den kan købes i Danmark http://www.multitech.dk/edbvis.asp?id=NET2568
Hvis der er nogen som vil se manualen, så mail og i kan få et link til
den pr mail til en scannet manual. den fylder ca. 14MB så den kommer
ikke på åben adresse.

BN

Fra : Martin Mollerup

Dato : 23-09-01 18:32

Pas på med at vælge dynamiske ip'er det kan tag mellen ½-1 time for at få en
ip.

Mollerup

Fra : Jesper Skriver

Dato : 23-09-01 19:33

On Sun, 23 Sep 2001 19:32:16 +0200, Martin Mollerup wrote:
> Pas på med at vælge dynamiske ip'er det kan tag mellen ½-1 time for at få en
> ip.
>
> Mollerup

Det har du nu skrevet 10 gange.

Der er tydeligvis et problem med din forbindelse, kundeservice
skal kunne hjælpe, så bed dem om at fejlmelde din forbindelse.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Martin Mollerup

Dato : 24-09-01 07:12

Problemet er ved TDC skal man vente 1 uge på at der ringer en tekniker og så
fejlmelder han/hun den så.

ps, hvordan kan det være at mine svar ligger i root og ikke under det jeg
har svaret på.

Mollerup

Fra : Jesper Skriver

Dato : 24-09-01 10:45

On Mon, 24 Sep 2001 08:12:06 +0200, Martin Mollerup wrote:
> Problemet er ved TDC skal man vente 1 uge på at der ringer en tekniker og så
> fejlmelder han/hun den så.

Det er muligt - men derfor skal du stadigt ikke skrive det samme
10 gange.

> ps, hvordan kan det være at mine svar ligger i root og ikke under det jeg
> har svaret på.

Fordi din newsklient er defekt.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Martin Mollerup

Dato : 24-09-01 11:24

Jeg skrev dem under forskellige tråde som jeg syntes hade relevans og da det
er flere der har samme problem, må det være et generelt problem for BB,
derfor syntes jeg det var relevant at fortælle/advare mod BB med dynamiske
ip'er

Fra : Michael Schrøder

Dato : 24-09-01 11:31

"Martin Mollerup" <mo@soh.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> derfor syntes jeg det var relevant at fortælle/advare mod BB med dynamiske

Hmmm - jeg har da overhovedet ingen problemer med mine 3 dynamiske
IPadresser.
- og synes da heller ikke jeg har hørt om nogen der har et problemer det
ligner dit, med lange ventetider...

Slukker du routeren når du ikke er på ?

mvh Michael

Fra : Martin Mollerup

Dato : 24-09-01 11:49

Jeg har ikke nogle router. Men en SW og modemet fra BB og det står ltid
tænt.

Mollerup

Fra : Michael Schrøder

Dato : 25-09-01 09:02

BB,

> Jeg har ikke nogle router. Men en SW og modemet fra BB og det står ltid
> tænt.

Jeg går udfra at SW er en Switch.
Det du kalder modemet er det andre kalder en router.

Det er samme hardware som jeg har - og uden at træde i det - så kører det
bare...

Håber en tekniker kan hjælpe dig, men det kan/vil han kun hvis problemet er
på deres side af routeren.

mvh Michael

Fra : Martin Mollerup

Dato : 25-09-01 09:08

Ja sw = Switch
Nej Modem = Modem
Hvis du vil have en router ved BB skal du selv købe den.

Fra : Michael Schrøder

Dato : 26-09-01 07:32

> Ja sw = Switch
> Nej Modem = Modem

Et modem laver lyde dvs. MOdulerer og DEModulere !
- det har man ikke brug for på en digital ADSL forbindelse.

Så jeg vil holde fast på at det ikke er et modem i teknisk forstand.

Om det skal kaldes en router eller en bridge er vel kun et spørgsmål om hvor
meget den kan ?

> Hvis du vil have en router ved BB skal du selv købe den.

Ja du kan godt købe en router, også en med firewall indbygget - men kan vi
så stadig kalde det en router ?

mvh Michael

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-09-01 09:07

> Et modem laver lyde dvs. MOdulerer og DEModulere !
> - det har man ikke brug for på en digital ADSL forbindelse.

Hvad har modulation og demodulation med hørbare lyde at gøre?
Et ADSL-modem _er_ et modem og det foretager modulation og demodulation,
bare på højere frekvenslag.
Hvordan vil du overføre den mængde data via fx 2b1q linjekodning (som
anvendes på ISDN)?
Kig fx på standarden for g.DMT

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-09-01 18:29

"Michael Schrøder" <mis@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> Det du kalder modemet er det andre kalder en router.

Det er da muligt at andre kalder det en router. Men i TDC's konfiguration er
det altså kun modem/bridge

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Lars Knudsen

Dato : 24-09-01 20:00

Hejsa,

"Martin Mollerup" <mo@soh.dk> wrote in

> Problemet er ved TDC skal man vente 1 uge på at der ringer en tekniker
> og så fejlmelder han/hun den så.

Ikke min oplevelse.. Med TDC BB gik ned i sidste uge (rød lampe på
modem'et), ringede til TDC og teknikeren prøvede diverse. Han endte med at
det nok var på centralen, hvor det jo først kunne kigges på næste dag.

Nå.. Godt.. Der gik så 10 minutter - så ringede han igen, at nu så det sørme
ud til at køre igen hos mig, om jeg lige kunne bekræfte det.

Sørme jo - det gjorde det.

Absolut glimrende kundeservice alt i alt hvis du spørger mig.

** Lars

Fra : Lars Knudsen

Dato : 24-09-01 19:58

Hejsa

> Pas på med at vælge dynamiske ip'er det kan tag mellen ½-1 time for at
> få en ip.
>
> Mollerup

Det virker altså upåklageligt her!

Fra : Martin Mollerup

Dato : 25-09-01 06:53

Den du snakket med var ikke en tekniker. Men en supporter, der er en uges
ventetid hvis supporteren ikke kan løse det.

Mollerup

Fra : Lars Knudsen

Dato : 28-09-01 20:02

Martin,

Først - kan du ikke skrive dit svar under det du svarer på - gør det lidt
nemmere at læse

> Den du snakket med var ikke en tekniker. Men en supporter, der er en uges
> ventetid hvis supporteren ikke kan løse det.

Jow.. Okay.. Men han løste mit problem supporter eller tekniker. I øvrigt
ville jeg, i følge supporteren, få tilbagemelding senest to dage efter.

** Lars

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 25-09-01 16:22

"Lars Knudsen" <lkn@galileo.dk> wrote in message
> Hejsa
>
> "Martin Mollerup" <mo@soh.dk> wrote in

> Det virker altså upåklageligt her!

Hej, same here... Har haft de to samme ip'er på to maskiner i snart 4månd...

--
Henrik Sørensen

Fra : Martin Mollerup

Dato : 26-09-01 11:11