SOAP til Java
Fra : Henrik Bent

Dato : 06-09-01 18:57

Hej alle

Er der nogen der har et kørende eksempel med Apache SOAP, hvor en Javaapp.
på en maskine (klient) kalder en metode i en KØRENDE Javaapp på en anden
maskine(server), altså IKKE via f.eks. Apache Tomcat.

Kan det overhovedet lade sig gøre at implementere?

Håber på hjælp!

Hilsen Henrik

Fra : Anders H. Andersen

Dato : 08-09-01 21:43

On Thu, 6 Sep 2001 19:57:07 +0200, "Henrik Bent" <nina@bech.as> wrote:

> [...]
>på en maskine (klient) kalder en metode i en KØRENDE Javaapp på en anden
>maskine(server), altså IKKE via f.eks. Apache Tomcat.
Det ved jeg ikke men hvorfor må det ikke være via Apache Tomcat?

Jeg går udfra at det kan lade sig gøre med Tomcat (jeg ved ikke så
farligt meget om Soap).

Hvor kan jeg finde noget info om Soap.
Jeg havde tænkt mig at lave nogle forsøg med Soap og J2ME.

mvh
Anders

Fra : Henrik Bent

Dato : 09-09-01 10:01

Jeg ønsker at metoder(dvs. Javaklasser) kan tilmeldes og afmeldes dynamisk.

Jeg ved at man kan stille en service tilgængelig for invocation via SOAP ved
at lave en Javaklasse til en .jar-fil, og derefter placere den i Tomcats
/lib bibliotek. Herefter kan en SOAP-klient invoke de metoder som
Javaklassen stiller til rådighed, og modtage returværdi fra den kaldte
metode. Problemet er bare at Tomcat skal genstartes for at loade indholdet
af /lib. Og det er jo ikke så fedt at skulle genstarte serveren, hver gang
man ønsker en ny service stillet til rådighed for invocation!

Er der nogen der ved hvordan det ellers kan gøres, dvs. dynamisk under
kørsel.

Info om Apache SOAP kan i øvrigt findes her:
http://xml.apache.org/soap/index.html

Håber på gode råd

Hilsen Henrik

"Anders H. Andersen" <aha@_Remove_this_ worldonline.dk> skrev i en
meddelelse news:mg0lpt489ndshdapq2g01vldougk37dcc1@4ax.com...

Fra : Unknown

Dato : 09-09-01 18:42

Hvis du anvender Resin (http://www.caucho.com/products/resin/), der
understøtter dynamisk invokering af klasserne.

http://www.soapware.org/bdg

MVh

Fra : Henrik Bent

Dato : 09-09-01 21:31

Tak for forslaget til Resin. Jeg arbejder videre på sagen og håber det giver
succes!