Ericsson rykker !
Fra : Dr. Ralph

Dato : 06-09-01 18:05

Er det bare mig, der har misset et par indlæg - eller er der slet
ingen herinde, der har bemærket (OG kommenteret) Ericssons nye
8310-dasker - T65 ?

Ok T65 mangler infrarød - et klart minus - men den bliver lanceret til
3330 pris - og ikke til en 8310 pris - men T65's rette konkurrent er
vel 8310 - både str. og batterimæssgt kan den konkurrerer med 8310.

Og så ser den da hamrende veldesignet ud - præcist rettet mod
teenagere - synd, den ikke kan skifte cover ligesom 8310 - for så var
ville der kun blive solgt 1 stk. 8310 for hver gang der blev solgt 10
T65.

8310 vil få en foventet pris på ca. 3500 kr
T65 vil få en forventet pris på ca. 1800 kr

Se den hér:'

http://hk.geocities.com/djprofessork/news/041.htm

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@SPAMmail.com
Remove "SPAM" when mailing me.

Fra : Anders Larsen

Dato : 06-09-01 18:15

Jeg er dig 100% enig..... Ericsson begynder lige så småt at komme
tilbage, efter et hård løb!!!
T65 er en sikker vinder, den skal nok få benene væk under Nokia.
PLUS at deres kommende modeller er lige så fede ( T68 fx.)
Men på GPRS markedet er Ericsson jo også førende, og efter at
Sony og Ericsson har slået sig sammen skal de nok få hás på Nokia :)

Anders L.

Fra : John K

Dato : 06-09-01 19:47

> [...]
> Men på GPRS markedet er Ericsson jo også førende, og efter at
> Sony og Ericsson har slået sig sammen skal de nok få hás på Nokia :)

Jeg syntes den er tudegrim, men derfor kan det jo godt være en udemærket
mobilos :)

Mvh

John K

Fra : Jonas M. Nielsen

Dato : 08-09-01 17:17

> Jeg syntes den er tudegrim, men derfor kan det jo godt være en udemærket
> mobilos :)
> Mvh
> John K

Der må jeg sku give dig ret - Den ligner godt nok noget der er løgn!

hilsen
Jonas!

Fra : A. Anonym

Dato : 07-09-01 13:03

> Er det bare mig, der har misset et par indlæg - eller er der slet
> ingen herinde, der har bemærket (OG kommenteret) Ericssons nye
> 8310-dasker - T65 ?

Det er dig.

> Ok T65 mangler infrarød - et klart minus - men den bliver lanceret til
> 3330 pris - og ikke til en 8310 pris - men T65's rette konkurrent er
> vel 8310 - både str. og batterimæssgt kan den konkurrerer med 8310.

Den vejer mere end 8310, ikke?

> [...]
> teenagere - synd, den ikke kan skifte cover ligesom 8310 - for så var
> ville der kun blive solgt 1 stk. 8310 for hver gang der blev solgt 10

Jeg synes ikke at den er så pæn og farverne er heller ikke så pæne. Så kan
jeg bedre lide 8310. Hvad skal de også med det grimme blå gennemsigtige
plastick, der også er på T68.

> 8310 vil få en foventet pris på ca. 3500 kr
> T65 vil få en forventet pris på ca. 1800 kr
>
> Se den hér:'
>
> http://hk.geocities.com/djprofessork/news/041.htm

Jeg vil vente på T68 - den ultimative GPRS telefon. Triband, infrarød,
bluetooth... Hvad var MSRP på T68? I retning af det du skriver at 8310 vil
koste, ikke? Imod T68 har 8310 stort set kun radioen og anderledes design
med udskiftelige covers.

Fra : Dr. Ralph

Dato : 07-09-01 15:12

>Den vejer mere end 8310, ikke?

Ihhhh...ja.....hele 10 gram !

>Jeg synes ikke at den er så pæn og farverne er heller ikke så pæne. Så kan
>jeg bedre lide 8310. Hvad skal de også med det grimme blå gennemsigtige
>plastick, der også er på T68.

Smag og behag er forskellig.
Jeg har set en dummie af 8310 og var ærlig talt ikke imponeret.
2 års venten på en afløser for 8210 - og det er hvad de kan deske op
med: En overprissat mobil uden nogle specielle funktioner, som alle
andre mobiler ikke har til den tid, hvor den ankommer.

Nu taler du om gennemsigtig plastik - hør hér har du overhovedet set
på billeder af 8310 - den er sgu' netop præget af gennemsigtigt
plastik.

Og mere end 90 % af de farvekombinationer, den kan fås i er grimmere
end arvesynden - tag et kig på deres lækre
lyserøde-skidebrune-mahognifarvede og man får lyst til at brække sig i
den nærmeste skraldespand.

Jeg tog fejl: 8310 vil få en startpris på 5000 kr - Nokia i forstår
sgu' at sætte en overpris !

> [...]
>koste, ikke? Imod T68 har 8310 stort set kun radioen og anderledes design

Jamen jeg overvejer slet ikke T65 - syntes blot, at Ericsson er kommet
med et godt produkt - og så til en fair pris.
Det kan man ikke just sige om Nokia 8310, der vil koste i omegnen af
5000 kr.

Jeg har lige nu T39 - og er meget glad for den.
Når T68 er hér - så er jeg blandt de første i DK, der får køber den.
T68 får til gengæld fumktioner, som Nokia 8310 ikke er i nærheden af
at have - blueetooth, udvidet kalenderfunktioner, notefunktion,
farveskærm, etc.

Og rygterne siger, at T68 ikke vil koste over 4500 kr.

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@SPAMmail.com
Remove "SPAM" when mailing me.

Fra : A. Anonym

Dato : 07-09-01 18:47

snip

> [...]
> med: En overprissat mobil uden nogle specielle funktioner, som alle
> andre mobiler ikke har til den tid, hvor den ankommer.

Det var vist en tastefejl. Men det er ikke alle telefoner der har FM radio,
selvom den ikke er den første.

> [...]
> end arvesynden - tag et kig på deres lækre
> lyserøde-skidebrune-mahognifarvede og man får lyst til at brække sig i

Jeg har set den lyserøde/træplastic kombination. Kitch og dårlig smag er
moderne. Jeg synes stadig at 8310 er pænere end 8210, som jeg aldrig har
været specielt begejstret for. 8850/8890 er flotte nok, men har ikke
imponerende teknik (8210 med andet cover) og er al for dyre.

8310 har et lidt teenage/farvede boljser design. Men det er gennemført. T65
ser bare rimelig kikset ud.

> [...]
> farveskærm, etc.
>
> Og rygterne siger, at T68 ikke vil koste over 4500 kr.

Sikkert 4495.- så. Forhåbentlig lidt under 4000 de billigste steder.

Fra : Dr. Ralph

Dato : 07-09-01 20:47

>8310 har et lidt teenage/farvede boljser design. Men det er gennemført. T65
>ser bare rimelig kikset ud.

Smag kan debatteres, ikke diskuteres - et af mine favorit-citater - og
vel egentlig ret rigtigt, ikke ?

Jeg hverken KAN eller VIL pådutte dig min smag - men jeg syntes, at
T65 er lavet i et friskt og smart design - ser da bedre ud end nokia
3310/3330 - og til en pris omkring 2000 bliver den et HIT- tro mig.

Nokia 8310 er der så mange, der taler om - bare fordi det er en Nokia.
OKAY - den dummie, jeg har set i hvid/sølv er sgu' da ret lækker.
8310 kan også fås i en række kombinationer af
isblå/sølv/sort/mintblå/hvid som ser ret fede ud i designet.

Og netop det tranparente design i visse af farverne gør, at hele
telefonen lyser op, når den ringer - fed effekt.

Men stadig syntes jeg, at 90% af coverne er grimme til 8310 - og så
bliver den prissat WAYYYY TOOOOO HIGH.
Jeg er ikke nærig, når jeg køber mobiler - køber faktisk altid
topmodellerne og skifter tit og ofte (ca. hver 3. måned)
Jeg har igennem de sidste 7 år ejet ca. 8 Nokia modeller og været
glade fordem. Men jeg syntes Nokia er gået i stå både rent design
mæssigt og rent teknisk - og da jeg udnytter alt i en mobil (GPRS,
sms, kalender, mpdem, IR, vibrator, logo etc.) så har min interesse de
seneste 6 måneder ligget omkring Siemens SL45, Ericsson T39 og
ericsson R380.

Nokia 8310 vil helt sikkert sælge nogle modeller til 5000 kr - men det
marked, der i dag ejer 8210 vil ikke have råd til at lægge 5000 for en
8310 - og mig, der der gerne vil give prisen for teknik og design -
jeg vil simpelthen 1000 gange hellere have fingre i T68 end
kindergarten-mobilen 8310.

Derfor vil T65 blive en sællert - de folk, der i dag ejer en 8210 -
vil finde T65 til ca. 2000 kr MEGET interessant - tro mig.

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@SPAMmail.com
Remove "SPAM" when mailing me.

Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 08-09-01 17:01

> Derfor vil T65 blive en sællert - de folk, der i dag ejer en 8210 -
> vil finde T65 til ca. 2000 kr MEGET interessant - tro mig.

Lige min tanke da jeg så den går også og sysler med at få fat i sådan når
den kommer men jeg bliver nok nød til at sælge min 8210 nu for at få bare en
nogenlunde pris for den.....
Ved i om T65 har T9 ordbog der står jo predictive text input mon det er det
samme som T9?????

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Anders Larsen

Dato : 08-09-01 19:06

"Hans-Jacob Møgelmose" <zster@mailme.dk> wrote in message
> Ved i om T65 har T9 ordbog der står jo predictive text input mon det er
det
> samme som T9?????
>
> Mvh.
> Hans-Jacob

JA... det er det, mener også det står et sted på siden!!

Anders Larsen

Fra : Anders H. Andersen

Dato : 08-09-01 21:18

On Fri, 07 Sep 2001 16:11:41 +0200, Dr. Ralph <dr.ralph@spam.mail.com>
wrote:

>Og mere end 90 % af de farvekombinationer, den kan fås i er grimmere
>end arvesynden - tag et kig på deres lækre
>lyserøde-skidebrune-mahognifarvede og man får lyst til at brække sig i
>den nærmeste skraldespand.
He he jeg kan ikke forstille mig andet end at den henvender sig til
kvinder der går i undertøj som koster ligeså meget som deres
mobiltelefon.

mvh
Anders