antal rækker...
Fra : steen broelling

Dato : 06-09-01 12:48

Hej igen...

Nu når følgende ikke virker, hva' gør man så for at tælle antal rows i
et felt!??:

$tal = mysql_num_rows($row["art_id"]);

MVH Steen
--
ego <http://www.broelling.dk>
birdland <http://www.vejlerne.dk>

Fra : Kenneth Schmidt

Dato : 06-09-01 12:56

steen broelling wrote:

> Hej igen...
>
> Nu når følgende ikke virker, hva' gør man så for at tælle antal rows i
> et felt!??:
>
> $tal = mysql_num_rows($row["art_id"]);

SELECT count(art_id) FROM whatever

Dog bare husk, at count ikke medtager NULL-værdier.

--
Kenneth

Fra : Kim Schulz

Dato : 06-09-01 13:07

Kenneth Schmidt wrote:

> SELECT count(art_id) FROM whatever
>
> Dog bare husk, at count ikke medtager NULL-værdier.

hvordan får man så denne data ud?

jeg troede man kunne lave en mysql_fetch_row($result) hvor $result er
udtrækket fra den der count mysql query.

der siger den bare at data er en array.

MVH
Kim

--
http://www.schulz.dk - En nørds bekendelser!
Nørdesnak, attitude og alverdens usexede nyheder for nørder

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 06-09-01 14:13

On Thu, 06 Sep 2001 14:06:59 +0200, Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:

>hvordan får man så denne data ud?

$query = "SELECT count(art_id) FROM table";
$result = mysql_query($query) or die(mysql_error());
list($number) = mysql_fetch_array($result);

eller one lineren

list($number) = mysql_fetch_array(mysql_query("SELECT count(art_id)
FROM table"));

print "Der er ".$number." poster i tabellen";
--
Best Regards / Med Venlig Hilsen,
Guideix Martin Mouritzen Phone +45 43270524

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 06-09-01 14:49

Martin Mouritzen skrev:

> eller one lineren
>
> list($number) = mysql_fetch_array(mysql_query("SELECT count(art_id)
> FROM table"));

mysql_result er bedre i sådan nogle tilfælde.

--
Jonas Koch Bentzen

Fra : steen broelling

Dato : 06-09-01 15:13

Hejsa

On Thu, 06 Sep 2001 15:48:52 +0200
Jonas Koch Bentzen <ingen.emailadresse@eksempel.dk> wrote:

> [...]

Fedt :)
Det kører jo bare derudaf.....

> mysql_result er bedre i sådan nogle tilfælde.

Ja måske, men så længe ovenstående virker, orker jeg simpelthen ikke
mere programmering i mit hovede idag - KAFFE!!!!!

Tak for alle svarene :)

MVH Steen

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 06-09-01 15:31

steen broelling skrev:

> Ja måske, men så længe ovenstående virker, orker jeg simpelthen ikke
> mere programmering i mit hovede idag - KAFFE!!!!!

: )

Her er den præcise linje:

$antal = mysql_result(mysql_query("SELECT count(art_id) FROM tabel"),
0);

--
Jonas Koch Bentzen

Fra : Christian Joergensen

Dato : 07-09-01 06:44

Jonas Koch Bentzen <ingen.emailadresse@eksempel.dk> wrote:

> $antal = mysql_result(mysql_query("SELECT count(art_id) FROM tabel"),
> 0);

Eller hvis man bruger PEAR's smarte DB-klasse[1]:

$antal = $db->getOne("SELECT count(art_id) FROM tabel");

[¡] I al beskedenhed: <http://razor.dk/php/pear/>

--
Christian Jørgensen / The Borg tried to assimilate your system.
http://www.razor.dk / Resistance is futile.

Fra : steen broelling

Dato : 07-09-01 07:49

Christian Joergensen <mail@phpguru.dk> wrote:

> Eller hvis man bruger PEAR's smarte DB-klasse[1]:
>
> $antal = $db->getOne("SELECT count(art_id) FROM tabel");
>
> [¡] I al beskedenhed: <http://razor.dk/php/pear/>

Det er sgu' da ret fantastisk detder PEAR. Nemt og overskueligt syns' jeg.
Hvem har fundet på det!??

Steen

Fra : Danni Finne

Dato : 07-09-01 08:36

> Det er sgu' da ret fantastisk detder PEAR.
> Hvem har fundet på det!??

Det har jeg.

Eller... Det har jeg så ikke :)

læs om det på http://php.net/manual/en/pear.php :)

--
Danni

Fra : Anders Johannsen

Dato : 06-09-01 13:17

In article <20010906134658.40B7.HJEJLEN@email.dk>, "steen broelling"
<hjejlen@email.dk> wrote:

> Nu når følgende ikke virker, hva' gør man så for at tælle antal rows i
> et felt!??:
>
> $tal = mysql_num_rows($row["art_id"]);

Man giver mysql_num_rows() et korrekt argument, som i dette tilfælde er
en resultatpointer.

/A

Fra : Arnulf Sortland

Dato : 07-09-01 09:07

Hei Steen !

Jeg tror det er dette du leter etter:

$result = mysql_query("SELECT * FROM ". $tbl);

echo "Selected rows: ". mysql_num_rows( $result );

mer på:
http://sa.no/support/?vis=MySQL/Show.php3?kode=Select.php3

Arnulf
http://sa.no/