2 isdn modems på samme linje ?
Fra : Crane

Dato : 06-09-01 10:22

Jeg har en eicon diva T/A med analog udgange. Den bruger jeg pt. til mine
telefoner og pc.

Jeg tænker på at købe et internt jensen isdn modem til PC til 299,- som er
CAPI kompatibel.

Meningen er jeg vil lade min PC stå tændt og overvåge linjen (logge al ind
og udgående trafik) men da der ikke er analog udgang på Jensen kortet, er
spørgsmålet om jeg kan have 2 modems på samme isdn linje. Den ene skal tage
mod analog opkald, og det andet skal logge alle ind og udgående opkald som
det andet modem foretager.

Er der nogen der ved noget om dette

Jens

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 06-09-01 15:53

"Crane" <jh@thrane.cc> skrev i en meddelelse
> [...]
tage
> mod analog opkald, og det andet skal logge alle ind og udgående opkald

Du kan godt have to enheder på en ISDN
Men Jensen kortet kan ikke "se" hvad Eicon'en foretager sig

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 08-09-01 13:57

> Du kan godt have to enheder på en ISDN

Ja, men husk ikke at bruge 2 forskellige kabler, fx et krydset kabel til
Jensen og et ikke-krydset til dit Eicon, for så bøvler NT´en.

> Men Jensen kortet kan ikke "se" hvad Eicon'en foretager sig

Nej

Venlig hilsen Peter Tønnesen
Jeg repræsentere med dette indlæg mig selv og ikke TDC internet.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-09-01 15:39

"Peter Tønnesen" <dali909@direkte.org> skrev i en meddelelse
> Ja, men husk ikke at bruge 2 forskellige kabler, fx et krydset kabel til
> Jensen og et ikke-krydset til dit Eicon, for så bøvler NT´en.

Krydsede kabler må generelt ikke bruges på ISDN. At det så alligevel nogen
gange kan fungere er en anden sag

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 09-09-01 04:57

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@sletdetteiname.com> skrev i en
meddelelse news:3b9a2d6e$0$316$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Peter Tønnesen" <dali909@direkte.org> skrev i en meddelelse
>
> Krydsede kabler må generelt ikke bruges på ISDN. At det så alligevel nogen
> gange kan fungere er en anden sag

Netop

Point Taken

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-09-01 15:28

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@sletdetteiname.com> wrote in message
> "Crane" <jh@thrane.cc> skrev i en meddelelse
> Du kan godt have to enheder på en ISDN
> Men Jensen kortet kan ikke "se" hvad Eicon'en foretager sig

Nej, det kræver en BeoCom 3.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-09-01 15:45

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
> Nej, det kræver en BeoCom 3.

Hvilket jeg stadig ikke har fattet. (ikke at jeg har leget meget med den)
Men det er ganske meget imod alle ISDN-standarder og jeg kan ikke se hvordan
de tekniske har lavet det. Det eneste jeg kan forestille mig er at de har
indbygget en sniffer der lytter på det par som telefonen normalt skal sende
på.

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-09-01 18:38

> Hvilket jeg stadig ikke har fattet. (ikke at jeg har leget meget med den)

Tilgengæld har jeg fundet ud af meningen med funktionen. En BeoCom 3 kan
ikke tildele individualle ringetoner til MSN'er, tilgengæld kan en
telefoninstallation der virker på samme nummer virke som én telefon, uanset
om der står et apparat i stuen eller i soveværelset (genkald og vis nr.
rummer samme numre på alle apparater).