kan nummer fortælle hvilket selskab????
Fra : Kurt

Dato : 06-09-01 07:19

Hej, da jeg i foreningsarbejde skal sende en del beskeder ud via e-mail til
mobiltelefoner, vil jeg gerne ud fra nummeret kunne sende til det rette
selskabs efternavn (ved godt at problemet efter 1.juli ikke gør dette
muligt) men er der nogen steder på nettet, hvor man kan se hvilke selskaber
der har hvilke nummer??????

Hilsen Kurt

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 06-09-01 08:23

Den Thu, 6 Sep 2001 08:19:20 +0200, skrev "Kurt" <kurt@pagelsxxx.dk> :

>muligt) men er der nogen steder på nettet, hvor man kan se hvilke selskaber
>der har hvilke nummer??????

Ja, men det koster et 5 cifret beløb at blive koblet op til den service.

Brug evt. min service i stedet: http://sms.jth.net

- Jørgen

http://proaccess.jth.net/
http://dns.jth.net/ Godkendte DNS servere, nu også med dynamisk IP
http://sms.jth.net/ Hurtig SMS via email og browser

Fra : Peter

Dato : 06-09-01 08:26

"Jørgen Thomsen" skrev

> Ja, men det koster et 5 cifret beløb at blive koblet op til den service.
> Brug evt. min service i stedet: http://sms.jth.net

Bruger du denne "dyre" service, eller sender du blot den samme
e-mail til 4-8 forskellige adresser (12345678@note.sonofon.dk
og samtidigt 12345678@gsm1800.telia.dk osv.)?

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 06-09-01 09:27

> Bruger du denne "dyre" service, eller sender du blot den samme
> e-mail til 4-8 forskellige adresser (12345678@note.sonofon.dk
> og samtidigt 12345678@gsm1800.telia.dk osv.)?

Jeg tror det sidste. For jeg prøvede lige en lille test, og den kom igennem
to gange med forskellige "reklamer" hæfter på.

/A

Fra : Kim Bjoern

Dato : 06-09-01 13:46

<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror det sidste. For jeg prøvede lige en lille test, og den kom
igennem
> to gange med forskellige "reklamer" hæfter på.

Min erfaring siger, at man skal sende til den operatør, som nummeret er
oprettet hos. Jeg kender flere, der har skiftet og jeg har ikke ændret i min
adresseliste, og SMS'erne kommer fint frem alligevel. Jeg går ud fra, der
måske blot foregår en form for omadressering sted, hvis nummeret er flyttet
til et andet selskab.

Kim

Fra : Peter Rongsted

Dato : 06-09-01 23:29

"Kim Bjoern" <antispam@nospam.com> wrote:

> [...]
>måske blot foregår en form for omadressering sted, hvis nummeret er flyttet

TeleDanmark har lovet os (det firma jeg arbejder for), at numre der er flyttet
fra dem, stadig vil kunne modtage e-mail via deres gateway. Jeg ved ikke
hvordan de andre operatører stiller sig.

Peter

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 08-09-01 16:33

Peter Rongsted skrev:

>TeleDanmark har lovet os (det firma jeg arbejder for), at numre der er flyttet
>fra dem, stadig vil kunne modtage e-mail via deres gateway.

Det er da flot! Men hvordan mon det forholder sig, hvis man flytter
nummeret endnu engang? Mon TDC blot sender emailen videre til
12345678@sms.nytselskab.dk (så skal de jo have at vide at man flytter
igen), eller sendes mailen som SMS til den rigtige telefon?

>Jeg ved ikke hvordan de andre operatører stiller sig.

Det kunne egentlig være interesseant at høre. Jeg kunne ikke
forestille mig Orange er med på idéen, de stopper jo for gratis
email->SMS via portaler osv.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: www.simlock.dk
Tilbud indtil 14. september: LÅS 2 OP, BETAL FOR 1!

Fra : Peter

Dato : 08-09-01 17:20

"Lasse Hedegaard" skrev

> Jeg kunne ikke forestille mig Orange er med på idéen,
> de stopper jo for gratis email->SMS via portaler osv.

Øh - hvordan skal det forstås?

Kan man ikke længere sende til 12345678@sms.mobilix.dk
(eller hvad den nu hedder for tiden)?

Orange har tidligere sagt, at man ikke kunne forvente sig
noget som heltst af deres e-mail-sms-gateway, men bliver
den nu helt nedlagt?

Jeg håber, at jeg overfortolker!

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 08-09-01 21:02

Peter skrev:

>Kan man ikke længere sende til 12345678@sms.mobilix.dk
>(eller hvad den nu hedder for tiden)?

Jeg ved det ikke.

>Orange har tidligere sagt, at man ikke kunne forvente sig
>noget som heltst af deres e-mail-sms-gateway, men bliver
>den nu helt nedlagt?

De har sagt, at de ikke vil lade det være gratis for portaler at sende
SMS-beskeder til Orange-kunder. Jeg ved ikke mere om det... Jeg er
ikke Orange-kunde, så det rør ikke rigtig mig.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Peter Rongsted

Dato : 08-09-01 21:06

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> wrote:

> [...]
>12345678@sms.nytselskab.dk (så skal de jo have at vide at man flytter
>igen), eller sendes mailen som SMS til den rigtige telefon?

E-mailen bliver ikke sendt videre som e-mail - det vil være alt for
besværligt. E-mail gateway'en læser bare e-mailen og konverterer den til en
SMS som bliver sendt til SMSC. Når først beskeden er inde i SMSC, bliver den
routet til den operatør som pt ejer nummeret. Det er lige meget hvor mange
gange, det er flyttet, det er kun den aktuelle operatør, som tæller.

Hos TDC er e-mail gateway'en en selvstændig server, som ikke har adgang til
routing oplysningerne. E-mailen bliver defor accepteret ud fra nummerserier.
Sålænge der ikke er særligt mange kunder som har flyttet selskab, tror jeg
ikke man vil ofre penge på at ændre noget - det vil simpelthen koste for meget
i forhold til udgiften ved at lade være.

>Det kunne egentlig være interesseant at høre. Jeg kunne ikke
>forestille mig Orange er med på idéen, de stopper jo for gratis
>email->SMS via portaler osv.

Af samme grund som beskrevet ovenfor, tror jeg de andre operatører bare sender
SMS'en videre, men deres opsætning kan være anderledes. Mobilix accepterede i
"gamle dage" e-mail til alle numre, så de har nok et tilsvarende setup.

Peter

P.S. Mine oplysninger om TDCs e-mail gateway er næste to år, så der kan være
ændret noget, men der tvivler jeg nu på.

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 07-09-01 09:19

Nej, hverken eller.

>Jeg tror det sidste. For jeg prøvede lige en lille test, og den kom igennem
>to gange med forskellige "reklamer" hæfter på.

Der sendes via Orange, men hvis Orange melder en fejl tilbage sendes via en
alternativ operatør. Nu er det sådan, at Orange til tider sender en
fejlmeddelelse tilbage uden at der er en fejl. Derfor kan man opleve at få
dobbelt besked. Det problem er blevet meget mindre på det seneste, så du har
været ret 'heldig' med en enkelt testbesked at løbe ind i fejlen.

- Jørgen

Fra : *Xray

Dato : 06-09-01 18:46

"Jørgen Thomsen" <un@s.jth.net> wrote in message news:ru8eptshcqc86j2a7klnps93g995q1h8le@4ax.com...
> Den Thu, 6 Sep 2001 08:19:20 +0200, skrev "Kurt" <kurt@pagelsxxx.dk> :

> Ja, men det koster et 5 cifret beløb at blive koblet op til den service.
>
> Brug evt. min service i stedet: http://sms.jth.net

Det er da godt nok det grimmeste webdesign jeg har set i nyere tid! Skulle bare lige af med det :)

*Xray

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 07-09-01 10:47

>Det er da godt nok det grimmeste webdesign jeg har set i nyere tid! Skulle bare lige af med det :)

Smag og behag er heldigvis forskellig :)

mvh
Jørgen

http://proaccess.jth.net/