Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Et godt billede uge 36
Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 05-09-01 23:29

Hej

Jeg fik i dag brev fra Knud at serveren har flyttet, derfor har
hjemmesiden väret nede nogle dage.

Nu er den igang igen og Karsten Heitmann har et billede på siden

http://fotokritik.jirty.dk/

Det er et sportsbillede af en fodboldsspiller.

Titlen er "Målmand sparker ud".

Det er muligt det er en målmand, det kan ikke ses, jo hvis man er vant
til at gå på fodboldkamp, nogot som bl.a. jeg ikke er.

Billedet er i det store og hele godt muligvis havde det vundet på et
lidt langsommere likkertid så der havde kommet lidt bevägelses
uskarphed i bold og spillerens ben.

Hvad jeg derimod savner er just en bid af målet, dette med tanke på
titlen. For en ikke fodboldsentusiast er det en fodboldspiller som
sparker til bolden, derfor havde det nog väret fint med lidt mål.

Bortset fra disse mindre skönhedsfejl, efter min mening, syntes jeg
Karsten har lykkedes godt med sit billede.

mvh Hans Peter Larsson

Visby, Sverige

Fra : Pia

Dato : 06-09-01 07:06

jeg tror man kan se, det er en målmand, fordi han har handsker på?

Han er fanget i en sjov vinkel, men jeg kunne godt have ønsket mig at
publikum var mere slørede, så han blev trukket rigtig frem.

:Pia

Fra : Anders Frederiksen

Dato : 06-09-01 15:45

"Pia" <cantering@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> jeg tror man kan se, det er en målmand, fordi han har handsker på?
>
> Han er fanget i en sjov vinkel, men jeg kunne godt have ønsket mig at
> publikum var mere slørede, så han blev trukket rigtig frem.

Ditto. Og måske netop pga. den sjove vinkel kunne jeg godt tænke mig en
anelse "motion-blur" i fod/ bold. D30 - det er vist en digital (?) - så man
havde vel også fået bedre kvalitet med en lavere ISO-setting?

/Anders

Fra : Anders Frederiksen

Dato : 06-09-01 15:46

"Anders Frederiksen" <nize@vkr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
man
> havde vel også fået bedre kvalitet med en lavere ISO-setting?

Nydeligt fanget iøvrigt! Jeg ved af egen erfaring, at det er forbandet svært
at få bolden med

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 06-09-01 17:56

> Nydeligt fanget iøvrigt! Jeg ved af egen erfaring, at det er
forbandet svært
> at få bolden med

Helt enig, godt set/fanget. Til sport, dyrefoto bliver man nød til at
lægge de fin-kulturelle dyder nederst i tasken. En gang imellem får
man en "gave", men det er sjældent.

--
Jørgen Møller Rasmussen, også kendt som JR.
Ved lidt om alt, men vil gerne vide ALT om alt. !