Info om haglgevær og kikkertsigte ? Kan du~
Fra : Niels Jørgensen

Dato : 06-09-01 01:06

Hej mulige hjælper ?

Jeg spekulerer på at købe et luftgevær med kikkertsigte til at bruge på
landet eller i sommerhuset, jeg så et tilbud i jagt(reklame)blad
fornylig men mistede bladet. Har du set det ? og ved du hvad butikken
hedder eller kan du bibringe mig yderligere info om hvad jeg skal gå
efter f.eks. hvad betyder noget ? Er det udgangshastighed, haglstørrelse
el. andet ?
Hvis du kan vil jeg blive glad ?

På forhånd tak

Med Venlig Hilsen

Niels J.

Ps. det skal ikke være dyrt da det er til leg

--
Posted from 55.ppp1-15.worldonline.dk [212.54.77.55]

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 14-09-01 11:18

hvis det er de pakker med gevær og kikkert til 400 kr så er det en
ragelse...jeg ville ikke give mere end 20 kr for hvis det var nyt !

dels er kikkerten slørret, mørk samt upræcis
dels er geværet som regel lavet så oringe og læder seals ikke er præcise,
samt hvis det er en knækløbs model...så kan løbet bevæge sig i forhold til
stokken ! du vil hurtig miste lysten

hvis du bare vil sidde i baghaven og skyde til måls vil jeg anbefale dig en
Diana/RWS 34 det er en udmærket plinker med god power, samt præcision.

du kan ikke montere hvilken som helst kikkert på en luftriffel med fjeder,
da fjederes voldsomme bevægelser simpelthen vil ryste kikkerten fra
hinanden.

gode billige valg vil være:
Swift 4-12x40 Premier Scope
Simmons 4x32 Pro Air scope
Simmons 4-12x40 Pro Air scope
RWS Model 450
Bushnell 4x32 Sportsview Scope (meget billig)
Bushnell 3-9x32 Sportsview Scope (også meget billigt)

4x32 betyder at du kommer 4 gange så tæt på målet og 32 er størrelsen på
linsen i mm (4-12x40 betyder at den har variabel zoom fra 4 til 12 og en
linse på 40 mm) af egen erfaring vil jeg vælge en kikkert med 12 gange zoom
da det er lettere at se skydeskiven da du kommer tættere på.

husk også god montering....

hvis riflen er en pumpe riffel (pneumatic eller trykluft) kan du bare finde
den kikkert som du har lyst til da de ikke har føromtalte rystelser

skriv evt til mig hvis du har spg om emnet

Lasse
RWS48 special edition (metal fjeder 18fp)
Theoben Eliminator .22 (gas fjeder 30 fp)
Career .22 (trykluft 86 fp)

Fra : Lasse Larsen

Dato : 18-09-01 15:26

Jeg anbefale et Norica Marvic Gold. Det er billigere end et Diana og er
temlig kraftigt (245m/s for 5.5mm).

Mvh Lasse