Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
hviket kamera?
Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 06-09-01 00:57

Ja jeg har læst lang tid tilbage, og ved dette er oppe meeeget ofte :)

Jeg har et Kodak DC290 pt. Det tager nogle skide flotte billeder i forhold
til hvad jeg ellers har set. Kan scriptes og jeg kunne fortsætte lidt endnu.

MEN jeg får brugt det for lidt. Det er der to årsager til:

1. Det er vildt langsomt. Kameraet har desværre en af de gamle sløve chips,
så den holder lige et par minutters pause efter hvert tredie billede i
højeste opløsning.
2. Det er for klodset.

Derfor har jeg forelsket mig lidt i et Ixus 300. Da det simpelthen må være
hurtigere end Kodak'en og er virkeligt lommevenligt, så tror jeg det er det
der skal til for at jeg får det brugt dagligt.

Jeg er dog virkeligt bange for at gå på kompromis med kvaliteten. Hvis
kameraet ikke tager nogle ordentlige billeder, så får jeg det stadig ikke
brugt.

Hvad siger I? Skal jeg se at få bestilt Ixus'en?

Fra : Martin Koch

Dato : 06-09-01 11:58

On Thu, 6 Sep 2001 01:57:18 +0200, "Jimmy Damsgård" <noname@nospam.dk>
wrote:

>Hvad siger I? Skal jeg se at få bestilt Ixus'en?

Umuligt at sige. Da vi alle er forskellige og har forskellige behov
til både kvalitet og størrelse m.v. kan det godt være IXUS er god for
en, men at du måske synes lysmålingen er dårlig eller hvad ved jeg.
Jeg kan ikke råde dig - men på det varmeste anbefale at læse seriøst
på stoffet inden du beslutter dig.
Efter min bedste overbevisning er et af de bedste steder at gøre dette
:
http://www.dpreview.com

Der er indgående gennemgang af stort set samtlige kameraer på
markedet. De er virkelig seriøse og meget dybdeborende.

Netop IXUS 300 er her :

http://www.dpreview.com/reviews/canondigitalixus300/

Mvh,
Martin Koch