Min klør sig som bare fanden
Fra : Savini

Dato : 05-09-01 21:56

Hej. Jeg har en Welsh cocker/springer spaniel og han klør sig helt vildt. vi
kan næsten ikke røre ham uden at han prøver at starte motorcycklen
spjætter med benet)?

Han har haft det i ca. 2 mdr

Hvad er der galt???

Thomas

Fra : Ulla

Dato : 05-09-01 22:25

"Savini" <normal@worldonline.dk> skrev i en meddelelse news:igwl7.4842$sk1.146965@news010.worldonline.dk...
> Hej. Jeg har en Welsh cocker/springer spaniel og han klør sig helt vildt. vi
> kan næsten ikke røre ham uden at han prøver at starte motorcycklen
> spjætter med benet)?
>
> Han har haft det i ca. 2 mdr

Stakkels hund som har haft det så i 2 mån.!!

> Hvad er der galt???

Spørg dyrlægen det er det man har dem til.

> Thomas

Hilsen Ulla

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 05-09-01 22:31

"Ulla" <ulinden@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> spjætter med benet)?
>
> Hvad er der galt???

Spørg dyrlægen det er det man har dem til.

<> ja mon ikke det var på tide at få bestilt tid hos dyrlægen den dag
i morgen

hej fra Ami

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 06-09-01 08:12

"> Hvad er der galt???

Spørg dyrlægen det er det man har dem til.

Ja dit svar kan vi jo ikke blive uenige om .. men jeg glemte helt at
sige velkommen i gruppen til dig .. rart at se nye navne .. håber du
vil trives lisså godt i ngen som jeg gør .. godmorgenhilsfra Ami

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 05-09-01 22:33

> [...]
vildt. vi
> kan næsten ikke røre ham uden at han prøver at starte motorcycklen

Det vil jeg overhovedet ikke gætte på men det kan undre mig en del at
du ikke allerede for længst har været hos dyrlægen med hunden .. ...
det lyder vildt at du kan være vidne til noget sådan i hele 2 mdr..
Bestil tid hos dyrlægen .... jo før jo bedre ..

MVH Ami

Fra : John

Dato : 06-09-01 11:33

> [...]
vi
> kan næsten ikke røre ham uden at han prøver at starte motorcycklen

Hej Thomas.

Ud fra at den klør sig så hårdt og så konstant, kunne det sagtens være
en loppespytallergi eller en anden form for fremskeden allergitype ( foder
allergi ).

Hvordan ser hans pels ud og er der tegn på sår, skæl, eller anden rødmen
i huden ?.

Uanset hvad, så få ham til dyrlægen med det samme og få fastlagt hvorfor
den klør sig så vildt som han gør. 2 mdr. er allerede alt for lang tid uden
at
have gjort noget.......

Hilsen
John
www.nethundeguiden.dk
www.nethundeguiden.dk/post2.asp

Fra : Savini

Dato : 06-09-01 19:15

Jeg har gjort en masse. Jeg har købt div. olier osv. til hans hud. Han får
hunde fodder fra dyre lægen. Hans pleas er flot og blank det samme som hans
flotte øjne.

Thomas

P.S. Skal til dyre læge i morgen

Fra : Erik Isager

Dato : 07-09-01 17:59

> Jeg har gjort en masse. Jeg har købt div. olier osv. til hans hud. Han får
> hunde fodder fra dyre lægen. Hans pleas er flot og blank det samme som
> [...]
---

Hvad med huden ?? er der noget at se på den, rødme som følge af
irritationer ??

Er det over hele hunden ??

Jeg går udfra at det ikke bare er fordi der er steder det er "rigtig
dejligt" at blive kløet ?? Jeg tror at man på alle hunde kan finde steder
hvor de bare ikke kan ladevære at "klø med" !!

Erik Isager

Fra : Savini

Dato : 08-09-01 17:00

Han er tosset med at blive kløet på ryggen, og under maven hvor det ser ud
som om han har røde hunde.

Thomas

Fra : Nina El Falaki

Dato : 08-09-01 17:30

Hej

Det kunne lyde som loppeeksem, men kan være andet også.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Erik Isager

Dato : 09-09-01 01:04

"Savini" <normal@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Han er tosset med at blive kløet på ryggen, og under maven hvor det ser ud
> som om han har røde hunde.
---

Jeg fik for 8 år siden en genbrugs blanding på 9 måneder. Det første år
eller 2 jeg havde den, var hun til dyrlæge MANGE gange med hudproblemer (det
lignede det du beskriver) ! hun fik den ene sprøjte efter den anden, og
piller med hjem, så snart pillerne slap op, begyndte det forfra. Så læste
vi i et ugeblad om Hybenvital-vital. Det har hun fået siden, og siden har
der ikke været hudproblemer. Så det kan jeg varmt anbefale. Det kan købes
i Matas (tror jeg) og helsebutikker (der køber jeg det). Jeg gir hende 1
tsk om dagen, er det en stor hund, skal du nok starte med lidt mere. (min
vejer nu ca 42 kg)
Hyben-vital bliver lavet på Langeland, og de har en hjemmeside:
http://www.hyben-vital.com

Hvis du prøver det, vil jeg gerne have en mail om resultatat !

Erik Isager

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 10-09-01 13:50

Vores Golden Retreiver bliver ind i mellem helt overfølsom overfor berøring
på ryggen på siderne. En loppekur løser som regel det lille problem (de røde
pletter kunne udemærket være efter loppebid). Vi bruger et middel til at
dryppe i nakken (kan kke huske navnet) - hundedyrt men det virker!

Mvh,
Michael

Fra : Winther

Dato : 10-09-01 07:32

Min hund har også haft problemer med kløe. Jeg fandt ud af, at det var på
grund af myrebid.

Vh. Winther