BB ADSL og Router - kan ikke både være på ~
Fra : JohnTheViking

Dato : 05-09-01 21:37

Hej NG,

Jeg har fået ADSL BB fra Tele Danmark med 2 dynamiske IP. ADSL-modemet er et
Siemens XpressLink.
Når jeg tilslutter et RJ45 fra 10BT til netkortet i én maskine kommer jeg på
internettet uden problemer.

Jeg har ligeledes en router (USR 8000 cable/dsl med integreret switch), som
fungerer fint med DHCP og giver mig et glimrende Lan.
Routeren har mulighed for både at blive tilsluttet ADSL-modemet via en
10-Mbps WAN port og via en 10/100-Mbps uplink port. Jeg har prøvet begge
dele både med det til modemet medfølgende patch kabel og cross over kabel
uden at kunne få forbindelse til internettet!?

Hvad er det lige jeg gør forkert?

M.v.h.

John

Fra : Jørgen Giversen

Dato : 06-09-01 09:18

Har du tjekket om routeren er konfigureret korekt, modtager en DHCP IP
adresse fra TDC etc. gå ind og tjek status, når du har forbundet routeren
til DSL modemet via din wan port.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Jørgen Giversen

Fra : JohnTheViking

Dato : 06-09-01 22:51

Jeg har sat Lan IP address til 192.168.1.1, Wan type til Dynamic IP address
(obtain an IP address automatically from your ISP), Host name har jeg ikke
udfyldt og jeg har check'et Renew IP forever til.

Det er ikke muligt at angive DNS-servere eller lignende med mindre jeg
vælger f.eks. Static IP i Wan type.

Status er at IP Address, Subnet mask, Gateway og Domain name server alle er
0.0.0.0.

Når jeg er koblet direkte på modemet fra en PC og kører winipcfg, er alle
ovennævnte sat korrekt (hvis ellers Domain name server er det samme som
DHCP-server i denne forbindelse).

M.v.h.

John

--

Jørgen Giversen <jorgen@giversen.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9n7bga$cri$1@news.net.uni-c.dk...

Fra : Henning

Dato : 28-09-01 14:12

"JohnTheViking" <JohnTheViking@E-Box.DK> wrote in message

> fungerer fint med DHCP og giver mig et glimrende Lan.

Undskyld, men hvad er DHCP?

Henning

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 28-09-01 15:36