Hjælp med sql error
Fra : Sir Galahad

Dato : 05-09-01 21:16

Hejsa,

Jeg får flg. SQL error når jeg kompilerer et java-program,
der opretter en enkelt række i Access...
Er der nogle der kunne være behjælpelige med at identificere
fejlen, så siger jeg på forhånd mange tak.

________________________

Sql error: [Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error in field
definition.
java.sql.SQLException: [Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax
error in field definition.
at sun.jdbc.odbc.JdbcOdbc.createSQLException(JdbcOdbc.java:6031)
at sun.jdbc.odbc.JdbcOdbc.standardError(JdbcOdbc.java:6188)
at sun.jdbc.odbc.JdbcOdbc.SQLExecDirect(JdbcOdbc.java:2494)
at sun.jdbc.odbc.JdbcOdbcStatement.execute(JdbcOdbcStatement.java:314)
at
sun.jdbc.odbc.JdbcOdbcStatement.executeUpdate(JdbcOdbcStatement.java:264)
at opretDB.<init>(Koer_database.java:19)
at Koer_database.main(Koer_database.java:42)

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 05-09-01 21:40

In <3b9688c3$0$592$d40e179e@nntp02.dk.telia.net> "Sir Galahad" <hqliebe@homeliebe.com> writes:

> [...]

>der opretter en enkelt række i Access...
>Er der nogle der kunne være behjælpelige med at identificere
>fejlen, så siger jeg på forhånd mange tak.

Du bliver noedt til at poste noget af dine java-kode.

/Martin

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 06-09-01 04:51

> [...]

> ________________________
>

> Sql error: [Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error in field

Du har en fejl i din "CREATE TABLE ..." sætning i dit javaprogram.

--
Thorbjoern Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-09-01 13:06

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Du har en fejl i din "CREATE TABLE ..." sætning i dit javaprogram.

Hvis man nærlæser formuleringen, er det nok mere en INSERT der er et
problem i.

Kode, tak.
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Henrik Lynggaard

Dato : 07-09-01 22:25

Nah, det er jeg nu ikke sikker på

executeUpdate bruges SVJV både til "CREATE TABLE" og "INSERT"

men en fejl i felt definitionen tyder på create table

Fra : Morten Primdahl

Dato : 06-09-01 15:11

Sir Galahad wrote:
> [...]
> der opretter en enkelt række i Access...
> Er der nogle der kunne være behjælpelige med at identificere
> fejlen, så siger jeg på forhånd mange tak.

Hej Sir Galahad.

Det er en god ide at lave en struktur a la:

String sql = " ... ";

try {
..
statement.execute(sql);
..
}
catch(SQLException e) {
System.out.println("SQLE: "+e);
System.out.println(sql);
}
Så kan du altid håndkøre din SQL og finde fejlen.

Mvh Morten

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 06-09-01 15:18

Eller:

> catch(SQLException e)
> {
e.printStackTrace(System.out);
> }
> Så kan du altid håndkøre din SQL og finde fejlen.

Yep

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069
http://www.disky-design.dk/fish

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 06-09-01 22:03

Morten Primdahl <morten@caput.com> writes:

> Så kan du altid håndkøre din SQL og finde fejlen.

Problemet med Java er desværre at man ikke må lade strenge løbe over
flere linier uden at sætte dem sammen, og det giver problemer med
enten meget lange linier, eller at man har ekstra "+" ud over det hele.

Jeg kiggede på taglibs forleden, som har et SQL-modul. Det virker
meget elegant, og løser samtidig ovenstående problem. Det kræver dog
desværre at man er i en JSP-situation.

Fra : Ole Nielsby

Dato : 06-09-01 18:25

Thorbjoern Ravn Andersen <ravn@adams.astervej16.dk> skrev:

> Problemet med Java er desværre at man ikke må lade strenge løbe over
> flere linier uden at sætte dem sammen, og det giver problemer med
> enten meget lange linier, eller at man har ekstra "+" ud over det hele.

De ekstra "+"-er et rent kosmetisk problem. Compileren slår dem
sammen i én streng.

ON/***Fjern sneglen fra min svaradresse***

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 07-09-01 16:43

"Ole Nielsby" <ole.nielsby@snailmail.dk> writes:

> De ekstra "+"-er et rent kosmetisk problem. Compileren slår dem
> sammen i én streng.

Jeg tænkte på den situation hvor du gerne vil klippe-klistre SQL frem
og tilbage mellem dit Java program og en SQL-session mod databasen.
Her er de ekstra tegn meget generende.