MouseMove
Fra : Thomas Julø

Dato : 05-09-01 18:42

Halløjsa

Jeg har fået en lille opgave i VB 6.0

Opgaven består i at jeg skal have to knapper til at bytte plads, hvis man
peger på den ene med musen. Lidt i stil med det funniprogram der florerede
for et godt stykke tid siden omhandlende om man havde en lille tissemand,
nemlig der hvor man kun kunne svare ja.

Har fået at vide at jed skal bruge MouseMove til at løse opgaven, men jeg
kan ikke lige gennemskue hvordan koden/syntaxen skal være. Har kiggeet i
msdnhjælp.

På forhånd tak

Thomas Julø

Fra : Jan-Owe Fornes

Dato : 05-09-01 20:44

"Thomas Julø"
> [...]
> for et godt stykke tid siden omhandlende om man havde en lille tissemand,

Hvis det bare er ene knappen som skal trigge dette, kan du bruke følgende
kode :

Option Explicit

Private Sub Command1_MouseMove(Button As Integer, Shift As Integer, x As
Single, Y As Single)
Dim temp As Single
temp = Command1.Top
Command1.Top = Command2.Top
Command2.Top = temp
End Sub

Håper det hjalp...

- jOWE

Fra : Harald Staff

Dato : 06-09-01 08:44

Thomas

Private Sub Form_Load()
Command1.Caption = "Nej"
Command2.Caption = "Javel"
End Sub

Private Sub Command1_MouseMove(Button As Integer, Shift As Integer, X As
Single, Y As Single)
Dim tTop As Integer, tLeft As Integer
'husk position
tTop = Command1.Top