Glasmalle
Fra : Henrik Schwarz

Dato : 05-09-01 19:44

Har lige erhvervet mig en glasmalle men....er lidt urolig! Jeg syntes at dem
gemme sig meget! Og når den endelig kommer frem er det for at jage andre
fisk. Den gider knap nok spise :-?
Er det et problem?

Fra : Claus

Dato : 05-09-01 22:01

On Wed, 5 Sep 2001 20:44:21 +0200, "Henrik Schwarz"
<henseman@hotmail.com> wrote:

Det er et problem hvis du kun har købt en enkelt. Glasmaller lever i
flok og hvis du kun holder en vil den sandsynligvis dø af stress inden
for meget kort tid. Du bør mindst holde dem i en flok på 8-10 stk.
mvh
Claus

Fra : Henrik Schwarz

Dato : 06-09-01 15:15

En af mine har med succes holdt en.

Fra : ole larsen

Dato : 06-09-01 16:50

Henrik Schwarz skrev i meddelelsen <9n80h5$1c4l$1@news.cybercity.dk>...
>En af mine har med succes holdt en.

Og jeg kender en, der med 160 km/t på motorcykel røg i grøften og ind i en
mark med en forstuvel tommelfinger som eneste kvæstelse.
Alligevel er det ikke en anbefalelsesværdig adfærd.

Ole

Fra : Claus

Dato : 06-09-01 17:03

On Thu, 6 Sep 2001 16:15:20 +0200, "Henrik Schwarz"
<henseman@hotmail.com> wrote:

>En af mine har med succes holdt en.

Der kan jo være tale om en heldig undtagelse. Der er tale om en nervøs
flokfisk som ikke trives solo.
Det er mærkelig hvis de ikke har nævnt det for dig det sted hvor du
købte fisken.

Fra : Henrik Schwarz

Dato : 07-09-01 18:08

Ja jeg har også opdaget det er en LORTE (undskyld) forretning!!
Så køber ALDRIG der mere, men jeg håber bare min malle vil overleve, for jeg
ikke i sinde at købe en ny lige ny....

Fra : ole larsen

Dato : 07-09-01 21:03

Henrik Schwarz skrev i meddelelsen <9nav1n$2p9e$1@news.cybercity.dk>...
>Ja jeg har også opdaget det er en LORTE (undskyld) forretning!!
>Så køber ALDRIG der mere, men jeg håber bare min malle vil overleve, for
jeg
>ikke i sinde at købe en ny lige ny....

Naturligvis, Henrik, er det en LORTE (undskyld) forretning, der sælger til
en båtnakke der ikke gider selv forholde sig til hvad han køber,

Ole

Fra : Henrik Schwarz

Dato : 08-09-01 06:51

"ole larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> wrote in message

> jeg
> >
> Naturligvis, Henrik, er det en LORTE (undskyld) forretning, der sælger til
> en båtnakke der ikke gider selv forholde sig til hvad han køber,
>
> Ole

hvad snakker du om??!!

Fra : Michael Sørensen

Dato : 08-09-01 08:53

At man selv bør sætte sig ind i de krav, et dyr har til at opretholde en
tålelig tilværelse.
På den måde undgår man også at fiskene vokser fra akvariet eller slår
hinanden ihjel.
Jeg har personligt aldrig nøjes med en persons mening om adfærden for en
fisk, og da slet ikke en 18 årig ekspedient der skal sælge mig kræet.

Mvh. Michael